W 2022

Supervizní skupina pro pedagogy

NEČASOVÁ, Mirka

Basic information

Original name

Supervizní skupina pro pedagogy

Name in Czech

Supervizní skupina pro pedagogy

Name (in English)

Supervision group for teachers

Authors

NEČASOVÁ, Mirka

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

supervize, sociální práce, vzdělávatelé

Keywords in English

supervision, social work, educators
Změněno: 5/1/2023 20:44, PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D.

Abstract

V originále

Otevřená supervizní skupina určená pro pedagogické pracovníky vyučující na VOŠ a VŠ v oblasti pomáhajících profesí. Skupina umožňuje svým členům vzájemně se podporovat, sdílet své zkušenosti a přispívat si praktickými náměty k řešení problémů a náročných situací, které jejich práci provázejí. Přínosem je nejen řešení a supervize problémových situací, ale i kultivace komunikace: hovoření k tématu, pomoc s řešením problémů, které by jinak mohly zůstat nevysloveny, vyjadřování zpětné vazby a naslouchání zpětné vazbě aj. Pro vytvoření bezpečného prostředí je podmínkou účasti zachovávání mlčenlivosti o informacích, které jsou osobní povahy (zvláště o informacích týkajících se účastníků supervize a lidí, se kterými pracují), aktivní spolupráce s ostatními členy skupiny a ochota poskytnout jim své náměty.

In English

An open supervision group intended for teaching staff teaching at vocational schools and universities in the field of helping professions. The group allows its members to support each other, share their experiences and contribute practical ideas for solving problems and challenging situations that accompany their work. The benefit is not only the solution and supervision of problem situations, but also the cultivation of communication: talking about the topic, helping to solve problems that might otherwise remain unspoken, expressing feedback and listening to feedback, etc. In order to create a safe environment, the condition of participation is to maintain confidentiality about information , which are of a personal nature (especially about information related to the supervision participants and the people they work with), active cooperation with other group members and willingness to provide them with their ideas.