Detailed Information on Publication Record
2022
Kurz práce s informacemi
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Kurz práce s informacemi
Name (in English)
Information Literacy Course
Authors
Edition
2. přepracované. Brno, 110 pp. 2022
Publisher
Flow
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-88123-32-3
Keywords (in Czech)
informační gramotnost; odborný text; MIL; akademické psaní; vyhledávání informací; hodnocení informací; digitální kompetence
Keywords in English
information literacy; professional text; MIL; academic writing; information retrieval; information assessment; digital competence
Změněno: 14/2/2023 18:19, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Skripta jsou určena pro studenty, kteří chtějí získat základní přehled v oblasti informační gramotnosti. Specificky se soustředí na dovednosti spojené s akademickým prostředím (akademické psaní, citační manažery, etika vědecké práce) tak, aby pomohly studentům s adaptací na vysokoškolské prostředí a požadavky, které jsou v něm na ně kladeny. Vychází z rámce MIL a zahrnuje kapitoly: Rozpoznání informačních potřeb (s. 9-29); Vyhledávání informací (s. 30-49), Organisace a ukládání informací (s. 50-69), Etická dimense práce s informacemi (s. 70-91); Tvorba a sdělování nových informací (s. 92-110).
In English
The scripts are intended for students who want to gain a basic overview of information literacy. They specifically focus on skills related to the academic environment (academic writing, citation management, research ethics) in order to help students adapt to the university environment and its demands. Building on the MIL framework, it includes chapters on Recognizing Information Needs (pp. 9-29); Information Search (pp. 30-49); Organizing and Storing Information (pp. 50-69); Ethical Dimensions of Information Work (pp. 70-91); and Creating and Communicating New Information (pp. 92-110).