Informační systém MU
ČERNÝ, Michal. Using web analytics methods to design open web-based university courses. In i New Media Pedagogy: research trends, methodological challenges and successful implementations. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using web analytics methods to design open web-based university courses
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání i New Media Pedagogy: research trends, methodological challenges and successful implementations, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky information poverty, poverty; information literacy; Google Analytics; web analytics; learning analytics
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 14. 2. 2023 18:13.
Anotace
Web-based open online courses allow universities to offer educational content to a broader audience than courses taught in conventional LMS systems. However, they have the disadvantage of limited access to student behavioural data provided by traditional LMSs such as Moodle. This paper reviews more than five years of experience in measuring user learning behaviour in open web courses (in Umbraco, WordPress and other CRMs) and their potential use for the design of educational content and the form of these learning materials. For better data interpretation, Google Analytics and Smartlook tools are used for measurement and other research methods (interviews, questionnaires, test results, self-evaluation). The methodologically oriented paper will be based on several micro-case studies focused on courses at Masaryk University in Brno.
Zobrazeno: 29. 8. 2024 04:28