Detailed Information on Publication Record
2022
Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí
Authors
Edition
ERIS 2022, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
informační gramotnost; informační společnost; kreativita; umělá inteligence
Keywords in English
information literacy; information society; creativity; artificial intelligence
Změněno: 14/2/2023 18:06, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se věnoval obsahové proměně konceptu informační gramotnosti, který vycházel z industriálně kotveného neoliberálního diskursu, na nové pojetí, reflektující nástup systémů využívajících umělou inteligenci.
In English
The paper focused on the content transformation of the concept of information literacy, which was based on the industrially anchored neoliberal discourse, to a new concept reflecting the emergence of systems using artificial intelligence.