k 2022

Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí

Authors

Edition

ERIS 2022, 2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

informační gramotnost; informační společnost; kreativita; umělá inteligence

Keywords in English

information literacy; information society; creativity; artificial intelligence
Změněno: 14/2/2023 18:06, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se věnoval obsahové proměně konceptu informační gramotnosti, který vycházel z industriálně kotveného neoliberálního diskursu, na nové pojetí, reflektující nástup systémů využívajících umělou inteligenci.

In English

The paper focused on the content transformation of the concept of information literacy, which was based on the industrially anchored neoliberal discourse, to a new concept reflecting the emergence of systems using artificial intelligence.