ČERNÝ, Michal. Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí. In ERIS 2022. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition ERIS 2022, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) informační gramotnost; informační společnost; kreativita; umělá inteligence
Keywords in English information literacy; information society; creativity; artificial intelligence
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 14/2/2023 18:06.
Abstract
Příspěvek se věnoval obsahové proměně konceptu informační gramotnosti, který vycházel z industriálně kotveného neoliberálního diskursu, na nové pojetí, reflektující nástup systémů využívajících umělou inteligenci.
Abstract (in English)
The paper focused on the content transformation of the concept of information literacy, which was based on the industrially anchored neoliberal discourse, to a new concept reflecting the emergence of systems using artificial intelligence.
PrintDisplayed: 5/10/2024 17:38