VRUBEL, Martin and Dominik LEVÍČEK. XVI. konference doktorského studijního programu Speciální pedagogika: Strategie ve speciálně pedagogickém výzkumu 2022 (XVI Conference of the Doctoral Study Programme Special Education: Strategies in Special Education Research 2022). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name XVI. konference doktorského studijního programu Speciální pedagogika: Strategie ve speciálně pedagogickém výzkumu 2022
Name (in English) XVI Conference of the Doctoral Study Programme Special Education: Strategies in Special Education Research 2022
Authors VRUBEL, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dominik LEVÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/22:00127908
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Inkluzivní vzdělávání; Sluchové postižení; PAS; Prevence školního neúspěchu; Speciálně vzdělávací potřeby; Adolescenti; Výchovné ústavy; Návykové látky; Vychovatelé; Dvojí výjimečnost; Art Brut; Problémové/náročné chování
Keywords in English Inclusive education; Hearing impairment; PAS; Prevention of school failure; Special educational needs; Adolescents; Addictive substances; Educators; Double exceptionality; Art Brut; Problematic/challenging behaviour
Changed by Changed by: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Changed: 12/1/2023 11:17.
Abstract
Konference prezentující výzkum studujících v DSP speciální pedagogika. Prezentovány byly vhodné metodologické přístupy v kvalitativním výzkumu. Důraz byl kladen na inkluzivní výstupy. Na konferenci byla připomenuta nová akreditace DSP a opětovně představen Logbook pro doktorský studijní program Speciální pedagogika.
Abstract (in English)
The Conference of Ph.D. candidates presenting research in special education. Emphasis was placed on inclusive approaches.
Links
MUNI/B/1455/2021, interní kód MUName: Uvádění studujících v Ph.D. programech do sociálněvědní metodologie - rozvoj metodologických a prezentačních dovedností mladých vědeckých pracovníků bádajících nad speciálně-pedagogickými a inkluzivními tématy (Acronym: UČENÍ_VĚDĚ)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 23/6/2024 20:00