J 2022

Compétences clés des futurs enseignants de FLE : l’apport des textes littéraires choisis

BAKEŠOVÁ, Václava

Basic information

Original name

Compétences clés des futurs enseignants de FLE : l’apport des textes littéraires choisis

Name in Czech

Klíčové kompetence budoucích učitelů francouzštiny: přínos vybraných literárních textů

Name (in English)

The key skills of future FFL teachers developed through the literary texts

Authors

BAKEŠOVÁ, Václava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Neofilolog, Poznań, POLSKIE TOWARZYSTWO NEOFILOLOGICZNE, 2022, 1429-2173

Other information

Language

French

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/22:00127927

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

čtení literárních textů; příprava budoucích učitelů; globální dovednosti; klíčové dovednosti; pedagogická mediace; didaktická reflexe; komunikace v cizím jazyce; kulturní povědomí a vyjadřování

Keywords in English

reading literary texts; training future teachers; global skills; key skills; pedagogical mediation; didactic reflection; communication in a foreign language; cultural awareness and expression

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2023 10:20, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Cet article présente un exemple de médiation pédagogique au cours duquel divers ensembles de compétences (globales, professionnelles, clés, etc.) sont développés à travers un certain nombre de textes littéraires sélectionnés. La médiation pédagogique est comprise comme un processus réfléchi au cours duquel les étudiants développent la conscience de soi dans le rôle de médiateur en langue et culture étrangères en acquérant les compétences nécessaires à leur développement personnel et professionnel, en utilisant tout le potentiel des textes littéraires. En même temps, en approfondissant les compétences linguistiques réceptives, la lecture des textes développe aussi les compétences linguistiques productives, c'est-à-dire l'expression orale et écrite, et la pensée didactique des étudiants.

In Czech

Tato studie představuje příklad pedagogické mediace, při níž jsou prostřednictvím vybraných literárních textů rozvíjeny různé dovednosti (globální, odborné, klíčové atd.). Pedagogická mediace je chápána jako promyšlený proces, během něhož se studenti rozvíjejí po stránce sebeuvědomění v roli cizojazyčného a cizokulturního mediátora tím, že si osvojují kompetence potřebné pro svůj osobní a profesní růst, a to s využitím plného potenciálu literárních textů. Čtení textů zároveň rozvíjí i produktivní jazykové dovednosti, tj. mluvení a psaní spolu s prohlubováním receptivních jazykových dovedností, ale i didaktického myšlení studentů.