2022
Teaching the Rhetorical Functions of Direct Quotation in Academic Writing
DOCHERTY, PeterZákladní údaje
Originální název
Teaching the Rhetorical Functions of Direct Quotation in Academic Writing
Název česky
Výuka rétorických funkcí přímé citace v akademickém psaní
Autoři
DOCHERTY, Peter
Vydání
In/Outside the Frame Conference, 16th International Cultural Studies Conference & 5th International Conference on Linguistics and Language Teaching and Learning, 10th–11th November 2022, University of Pardubice, Pardubice, 2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
direct quotation; rhetorical function; academic writing
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 2. 2023 08:47, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Anotace
V originále
Direct quotation in academic writing is the legitimate copying of an author’s words to convey a message. This is a form of citation is the most transparent form of intertextuality in academic discourse. The decision to use another writer’s words to convey that message instead of indirect referencing (i.e., paraphrasing) is done to fulfil a particular rhetorical function which acts in tandem with the function of the embedded citation. This presentation outlines the unique functions of direct quotation and shows how they are used in source-based writing. This is followed up with applications for teaching the functions to undergraduate students so they can make their own writing more effective. Information regarding the effect of direct quotation on reader comprehension, text cohesion, and writer argumentation are also discussed.
Návaznosti
MUNI/A/1479/2021, interní kód MU |
|