k 2022

Teaching the Rhetorical Functions of Direct Quotation in Academic Writing

DOCHERTY, Peter

Základní údaje

Originální název

Teaching the Rhetorical Functions of Direct Quotation in Academic Writing

Název česky

Výuka rétorických funkcí přímé citace v akademickém psaní

Autoři

DOCHERTY, Peter

Vydání

In/Outside the Frame Conference, 16th International Cultural Studies Conference & 5th International Conference on Linguistics and Language Teaching and Learning, 10th–11th November 2022, University of Pardubice, Pardubice, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60203 Linguistics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

direct quotation; rhetorical function; academic writing

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 2. 2023 08:47, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

Direct quotation in academic writing is the legitimate copying of an author’s words to convey a message. This is a form of citation is the most transparent form of intertextuality in academic discourse. The decision to use another writer’s words to convey that message instead of indirect referencing (i.e., paraphrasing) is done to fulfil a particular rhetorical function which acts in tandem with the function of the embedded citation. This presentation outlines the unique functions of direct quotation and shows how they are used in source-based writing. This is followed up with applications for teaching the functions to undergraduate students so they can make their own writing more effective. Information regarding the effect of direct quotation on reader comprehension, text cohesion, and writer argumentation are also discussed.

Návaznosti

MUNI/A/1479/2021, interní kód MU
Název: Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II