W 2022

Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě

ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ

Basic information

Original name

Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě

Name in Czech

Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě

Name (in English)

How to engage all students in the classroom in a productive way

Authors

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/22:00129343

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

výuková komunikace; produktivní participace; konverzační kroky učitele

Keywords in English

classroom discourse; productive participation; teacher talk moves

Tags

Změněno: 22/1/2023 16:34, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem workshopu bylo vést účastníky k tomu, aby dokázali odlišit produktivní a neproduktivní výukovou komunikaci a určit jejich znaky. V dalším kroku se účastníci seznamovali s různými konverzačními kroky učitelů, jimiž lze posílit produktivní participaci. Workshop se opíral o data z autorských výzkumných šetření.

In English

The aim of the workshop was to guide the participants to distinguish between productive and unproductive classroom discourse and to identify their characteristics. In the next step, participants were introduced to different teacher talk moves that can by used to enhance productive participation. The workshop was based on data from the authors' research investigations.

Links

GA21-16021S, research and development project
Name: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Acronym: CoDiTe)
Investor: Czech Science Foundation