Detailed Information on Publication Record
2022
Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě
ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁBasic information
Original name
Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě
Name in Czech
Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě
Name (in English)
How to engage all students in the classroom in a productive way
Authors
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/22:00129343
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
výuková komunikace; produktivní participace; konverzační kroky učitele
Keywords in English
classroom discourse; productive participation; teacher talk moves
Tags
Změněno: 22/1/2023 16:34, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
V originále
Cílem workshopu bylo vést účastníky k tomu, aby dokázali odlišit produktivní a neproduktivní výukovou komunikaci a určit jejich znaky. V dalším kroku se účastníci seznamovali s různými konverzačními kroky učitelů, jimiž lze posílit produktivní participaci. Workshop se opíral o data z autorských výzkumných šetření.
In English
The aim of the workshop was to guide the participants to distinguish between productive and unproductive classroom discourse and to identify their characteristics. In the next step, participants were introduced to different teacher talk moves that can by used to enhance productive participation. The workshop was based on data from the authors' research investigations.
Links
GA21-16021S, research and development project |
|