Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě
ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě (How to engage all students in the classroom in a productive way). 2022. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě |
Name in Czech | Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě |
Name (in English) | How to engage all students in the classroom in a productive way |
Authors | ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 2022. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/22:00129343 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | výuková komunikace; produktivní participace; konverzační kroky učitele |
Keywords in English | classroom discourse; productive participation; teacher talk moves |
Tags | rivok |
Changed by | Changed by: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Changed: 22/1/2023 16:34. |
Abstract |
---|
Cílem workshopu bylo vést účastníky k tomu, aby dokázali odlišit produktivní a neproduktivní výukovou komunikaci a určit jejich znaky. V dalším kroku se účastníci seznamovali s různými konverzačními kroky učitelů, jimiž lze posílit produktivní participaci. Workshop se opíral o data z autorských výzkumných šetření. |
Abstract (in English) |
---|
The aim of the workshop was to guide the participants to distinguish between productive and unproductive classroom discourse and to identify their characteristics. In the next step, participants were introduced to different teacher talk moves that can by used to enhance productive participation. The workshop was based on data from the authors' research investigations. |
Links | |
---|---|
GA21-16021S, research and development project | Name: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Acronym: CoDiTe) |
Investor: Czech Science Foundation |
PrintDisplayed: 11/10/2024 19:47