ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě (How to engage all students in the classroom in a productive way). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě
Name in Czech Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě
Name (in English) How to engage all students in the classroom in a productive way
Authors ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00129343
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) výuková komunikace; produktivní participace; konverzační kroky učitele
Keywords in English classroom discourse; productive participation; teacher talk moves
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Changed: 22/1/2023 16:34.
Abstract
Cílem workshopu bylo vést účastníky k tomu, aby dokázali odlišit produktivní a neproduktivní výukovou komunikaci a určit jejich znaky. V dalším kroku se účastníci seznamovali s různými konverzačními kroky učitelů, jimiž lze posílit produktivní participaci. Workshop se opíral o data z autorských výzkumných šetření.
Abstract (in English)
The aim of the workshop was to guide the participants to distinguish between productive and unproductive classroom discourse and to identify their characteristics. In the next step, participants were introduced to different teacher talk moves that can by used to enhance productive participation. The workshop was based on data from the authors' research investigations.
Links
GA21-16021S, research and development projectName: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Acronym: CoDiTe)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 21/7/2024 09:22