Detailed Information on Publication Record
2022
Od výběru střední školy k neúspěchu u maturity: role angažovanosti
ROZVADSKÁ, Katarína and Lenka HLOUŠKOVÁBasic information
Original name
Od výběru střední školy k neúspěchu u maturity: role angažovanosti
Name (in English)
From the choice of upper-secondary school to the failure at final exam: the role of student engagement STUDENT ENGAGEMENT
Authors
ROZVADSKÁ, Katarína and Lenka HLOUŠKOVÁ
Edition
XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
volba střední školy; neúspěch; angažovanost studentů, narativní typy
Keywords in English
choice of upper secondary school; failure; student engagement; narrative types
Tags
Reviewed
Změněno: 13/4/2023 11:15, Mgr. Katarína Rozvadská
V originále
Získání vyššího sekundárního vzdělání je v mnoha případech opakovaně neúspěšných maturantů otázkou tzv. druhé šance, která v českém vzdělávacím systému chybí. Z pohledu opakovaně neúspěšných maturantů z let 2018, 2019 a 2020 se v jejich narativech vynořuje vazba mezi způsoby volby střední školy, jednotlivými aspekty jejich angažovanosti a opakovaným neúspěchem u maturity, což nás vede k úvaze o principech, na kterých by mohly stát tzv. druhé šance pro neúspěšné maturanty.
In English
In case of failure, obtaining upper secondary education is a matter of the so-called second chance (Glorieux et al. 2011; Schuchart & Schimke, 2019), which is lacking in the Czech education system. From the point of view of repeatedly unsuccessful high school graduates from 2018, 2019 and 2020, the link between the ways of choosing a secondary school, individual aspects of their engagement and repeated failure at the high school diploma emerges in their narratives. The results lead us to think about the principles of second chances education for unsuccessful graduates, which would not be linked with the original upper secondary institution
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016377, interní kód MU |
|