MAZÁČOVÁ, Pavlína. Projekt S knížkou do života (Bookstart) a logopedická prevence: metodická příručka pro práci knihoven (recenze) (The With a book for life project (Bookstart) and speech therapy prevention: a methodological guide for the work of libraries (book review)). Knihovna: knihovnická revue. Czechia: -, 2022, vol. 33, No 1, p. 91-93. ISSN 1801-3252.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projekt S knížkou do života (Bookstart) a logopedická prevence: metodická příručka pro práci knihoven (recenze)
Name (in English) The With a book for life project (Bookstart) and speech therapy prevention: a methodological guide for the work of libraries (book review)
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Review
Field of Study 50804 Library science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00127994
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Bookstart; čtenářství; předčtenářská gramotnost; knihovna; učící knihovník; logopedie
Keywords in English Bookstart; readership; pre-reading literacy; library; teaching librarian; speech therapist
Tags Bookstart, library, pre-reading literacy, readership, rivok, teaching librarian
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 5/3/2023 15:57.
Abstract
Recenze prezentuje metodickou publikaci týkající se propojení rozvoje předčtenářské gramotnosti a logopedické péče u nejmenších dětí. Nabízí teoretický výklad i příklady dobré praxe vzdělávacích programů pro děti, které realizují veřejné knihovny a vedou učící knihovníci.
Abstract (in English)
The review presents a methodological publication regarding the connection between the development of pre-reading literacy and speech therapy care for the youngest children. It offers a theoretical explanation as well as examples of good practice of educational programs for children implemented by public libraries and led by teaching librarians.
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:23