SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning. In International Summer School for Deaf and Hard-of-Hearing Learners, 26. 6.–2. 7. 2022, Telč. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning
Name in Czech Cesty učení se jazykům : reflektivní praxe pro podporu seberegulace v jazykovém učení
Authors SEDLÁČKOVÁ, Jitka.
Edition International Summer School for Deaf and Hard-of-Hearing Learners, 26. 6.–2. 7. 2022, Telč, 2022.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Letní školy poskytují příležitost k diskuzi nad tématy, která se týkají studia cizích jazyků, učebních stylů, strategiích a preferencích, internacionalizace a důležitosti setkávání na mezinárodní úrovni. Jejím cílem je také podporovat vzájemné poznání, r
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) cesty učení se jazykům; učebni styly a strategie; seberegulace; autonomie; individuální rozdíly v osvojování cizího jazyka
Keywords in English language learning pathways; learning styles and strategies; self-regulation; autonomy; individaul differences in SLA
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 10/2/2023 08:29.
Abstract
The presentation introduced creation of a visual language learning pathway as an instrument for reflection of one own's language learning. The reflection can lead to determination of learner's learning style and succesful and unsuccesful strategies. Such reflection can be used also for planning ones language learning and development goals. Focus on reflection and self-regulatory activities can be extremely beneficial in deaf and hard-of-hearing learners. This group of learners often lacks experience with such activities and strategies. Also the learners often lack self-confidence in language learning due to their previous educational experiences and various cognitive and affective factors.
Abstract (in Czech)
Prezentace představila tvorbu vizuální cesty učení se jazykům jako nástroje pro reflexi vlastního jazykového vzdělávání. Reflexe může vést k určení stylu učení a úspěšných a neúspěšných strategií. Takovou reflexi lze využít i pro plánování dalšího vlastního jazykového vzdělávání a rozvojových cílů. Zaměření na reflexi a seberegulační aktivity může být pro neslyšící a nedoslýchavé studenty velmi přínosné. Této skupině žáků často chybí zkušenosti s takovými aktivitami a strategiemi. Také těmto studentům často chybí sebedůvěra při učení se jazykům, což je způsobeno jejich předchozími vzdělávacími zkušenostmi a různými kognitivními a afektivními faktory.
Links
MUNI/A/1479/2021, interní kód MUName: Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 27/7/2024 20:37