Detailed Information on Publication Record
2022
Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning
SEDLÁČKOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning
Name in Czech
Cesty učení se jazykům : reflektivní praxe pro podporu seberegulace v jazykovém učení
Authors
Edition
International Summer School for Deaf and Hard-of-Hearing Learners, 26. 6.–2. 7. 2022, Telč, 2022
Other information
Language
English
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
cesty učení se jazykům; učebni styly a strategie; seberegulace; autonomie; individuální rozdíly v osvojování cizího jazyka
Keywords in English
language learning pathways; learning styles and strategies; self-regulation; autonomy; individaul differences in SLA
Tags
International impact
Změněno: 10/2/2023 08:29, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
V originále
The presentation introduced creation of a visual language learning pathway as an instrument for reflection of one own's language learning. The reflection can lead to determination of learner's learning style and succesful and unsuccesful strategies. Such reflection can be used also for planning ones language learning and development goals. Focus on reflection and self-regulatory activities can be extremely beneficial in deaf and hard-of-hearing learners. This group of learners often lacks experience with such activities and strategies. Also the learners often lack self-confidence in language learning due to their previous educational experiences and various cognitive and affective factors.
In Czech
Prezentace představila tvorbu vizuální cesty učení se jazykům jako nástroje pro reflexi vlastního jazykového vzdělávání. Reflexe může vést k určení stylu učení a úspěšných a neúspěšných strategií. Takovou reflexi lze využít i pro plánování dalšího vlastního jazykového vzdělávání a rozvojových cílů. Zaměření na reflexi a seberegulační aktivity může být pro neslyšící a nedoslýchavé studenty velmi přínosné. Této skupině žáků často chybí zkušenosti s takovými aktivitami a strategiemi. Také těmto studentům často chybí sebedůvěra při učení se jazykům, což je způsobeno jejich předchozími vzdělávacími zkušenostmi a různými kognitivními a afektivními faktory.
Links
MUNI/A/1479/2021, interní kód MU |
|