VELIČKOVÁ, Jana and Miroslav JANÍK. Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka (Characteristics of self-assessment focused on speaking in foreign language teaching students). In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka
Name in Czech Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka
Name (in English) Characteristics of self-assessment focused on speaking in foreign language teaching students
Authors VELIČKOVÁ, Jana and Miroslav JANÍK.
Edition XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0090-5
Keywords (in Czech) sebehodnocení učícího se; sebehodnoticí výroky; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů
Keywords in English student self-assessment; self-assessment comments; foreign language teaching and learning; teacher training
Changed by Changed by: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Changed: 17/1/2023 13:21.
Abstract
Příspěvek představí dílčí aspekty rozvíjení dovednosti sebehodnocení. Konkrétně se zaměří na analýzu sebehodnoticích výpovědí u studentů učitelství němčiny na ZŠ (tj. v rámci terciálního vzdělávání učitelů). Představena bude specificky vytvořená intervence pro rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev v cizím jazyce a výsledky analýzy jazyka výpovědí a jejich tematického zaměření. Výsledky naznačují sdílené charakteristiky sebehodnoticích výpovědí v jednotlivých fázích řízeného rozvíjení dovednosti sebehodnocení.
Abstract (in English)
The paper introduces selected aspects of developing self-assessment skills of student teachers. More specifically, it will focus on the analysis of self-assessment comments given by future teachers of German as a foreign language. A specifically created intervention for the development of self-assessment focused on speaking in a foreign language will be introduced, and the results of the analysis of self-assessment comments will be presented. The results indicate shared characteristics of self-assessment comments in each stage of the controlled development of self-assessment skills.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:24