VOLDÁNOVÁ, Žaneta. Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka : výsledky pilotáže a implikace pro finální výzkum (Pragmatics and writing skills of students of English as a foreign language : pilot research results and implications for final research). In Výzkum v didaktice cizích jazyků. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka : výsledky pilotáže a implikace pro finální výzkum
Name in Czech Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka : výsledky pilotáže a implikace pro finální výzkum
Name (in English) Pragmatics and writing skills of students of English as a foreign language : pilot research results and implications for final research
Authors VOLDÁNOVÁ, Žaneta.
Edition Výzkum v didaktice cizích jazyků, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) pragmatika; výuka pragmatiky; písemné dovednosti; výuka angličtiny jako cizího jazyka; pilotní výzkum; kvazi-experiment
Keywords in English pragmatics; pragmatics instruction; writing skills; teaching English as a foreign language; pilot research; quasi-experiment
Changed by Changed by: Mgr. Žaneta Voldánová, učo 437438. Changed: 26/1/2023 14:26.
Abstract
Plenární prezentace v rámci konference doktorského oboru Didaktika cizího jazyka představila výsledky pilotního výzkumu věnovaného vlivu výuky pragmatiky na písemné dovednosti studentů angličtiny jako cizího jazyka. Následně byly popsány implikace zjištění z analýzy pilotáže pro finální verzi disertačního výzkumu a navrženy vhodné úpravy.
Abstract (in English)
The plenary presentation at the conference of the Didactics of Foreign Language PhD study programme introduced the results of the pilot research dedicated to the effect of pragmatics instruction on EFL students' writing skills. Subsequently, the implications of the results of the analysis of the pilot research for the final version of the dissertation research were described and appropriate modifications were proposed.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 26/7/2024 22:47