Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS
ČERMÁK, Marek. Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS. 2021. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS |
Název česky | Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS |
Název anglicky | Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS |
Autoři | ČERMÁK, Marek. |
Vydání | 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Klíčová slova česky | Missa Sanctissimae Trinitatis; Anton Neumann; Lambach; Kremsier |
Klíčová slova anglicky | Missa Sanctissimae Trinitatis; Anton Neumann; Lambach; Kremsier |
Štítky | 18th Century, Anton Neumann, Kremsier, Lambach, Missa Sanctissimae Trinitatis |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: MgA. Marek Čermák, učo 40728. Změněno: 18. 1. 2023 00:57. |
Anotace |
---|
Hudební materiál mešního ordinária ve zpracování Antona Neumanna pochází ze sbírky benediktínského kláštera v Lambachu. Jedná se o pozoruhodné dílo nově objeveného skladatele, houslisty virtuóza a kapelníka, který ve své době proslul ve střední Evropě jako osobitý ambiciózní umělec. Podle signatury opisovače a datace dne 22. 7. 1759 v Kroměříži náleží mše mezi někdejší hudebniny provozované samotným Neumannem za jeho kapelnického působení u olomouckého biskupa Leopolda Egka. Poměrně rozsáhlá kompozice je bytostným dokladem o kompoziční struktuře a specifičnosti tehdy provozované liturgické hudby v našem regionu. Formou prezentace notových a hudebních ukázek z obnovené premiéry 9. 9. 2020 v autentické interpretaci na dobové nástroje bude poukázáno na výrazná specifika Neumannova zpracování textu ordinária. |
Anotace česky |
---|
Hudební materiál mešního ordinária ve zpracování Antona Neumanna pochází ze sbírky benediktínského kláštera v Lambachu. Jedná se o pozoruhodné dílo nově objeveného skladatele, houslisty virtuóza a kapelníka, který ve své době proslul ve střední Evropě jako osobitý ambiciózní umělec. Podle signatury opisovače a datace dne 22. 7. 1759 v Kroměříži náleží mše mezi někdejší hudebniny provozované samotným Neumannem za jeho kapelnického působení u olomouckého biskupa Leopolda Egka. Poměrně rozsáhlá kompozice je bytostným dokladem o kompoziční struktuře a specifičnosti tehdy provozované liturgické hudby v našem regionu. Formou prezentace notových a hudebních ukázek z obnovené premiéry 9. 9. 2020 v autentické interpretaci na dobové nástroje bude poukázáno na výrazná specifika Neumannova zpracování textu ordinária. |
Anotace anglicky |
---|
The musical material of the Mass Ordinary composed by Anton Neumann comes from the collection of the Benedictine monastery in Lambach. It is a remarkable work by a newly discovered composer, violin virtuoso and chaplain, who was renowned in his time in Central Europe as a distinctive and ambitious artist. According to the signature the copyist and dated 22 July 1759 in Kroměříž, the mass belongs to the former music performed by Neumann himself during his chaplaincy under the bishop of Olomouc, Leopold Egk. Quite extensive composition is a strong evidence of the compositional structure and specificity of the liturgical music in our region. In the form of a presentation of music and musical excerpts from the renewed premiere on 9 September 2020 in an authentic interpretation on period instruments, the distinctive specifics of Neumann's treatment of the text of the Ordinary will be highlighted. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1055/2021, interní kód MU | Název: Umění, média a design: historické proměny, aktuální trendy a výzvy budoucnosti |
Investor: Masarykova univerzita, Umění, média a design: historické proměny, aktuální trendy a výzvy budoucnosti |
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 00:50