Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS
ČERMÁK, Marek. Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS. 2021. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS |
Name in Czech | Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS |
Name (in English) | Anton Neumann (1721 – 1776) - MISSA SANCTISSIMAE TRINITATIS |
Authors | ČERMÁK, Marek. |
Edition | 2021. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Presentations at conferences |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Keywords (in Czech) | Missa Sanctissimae Trinitatis; Anton Neumann; Lambach; Kremsier |
Keywords in English | Missa Sanctissimae Trinitatis; Anton Neumann; Lambach; Kremsier |
Tags | 18th Century, Anton Neumann, Kremsier, Lambach, Missa Sanctissimae Trinitatis |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: MgA. Marek Čermák, učo 40728. Changed: 18/1/2023 00:57. |
Abstract |
---|
Hudební materiál mešního ordinária ve zpracování Antona Neumanna pochází ze sbírky benediktínského kláštera v Lambachu. Jedná se o pozoruhodné dílo nově objeveného skladatele, houslisty virtuóza a kapelníka, který ve své době proslul ve střední Evropě jako osobitý ambiciózní umělec. Podle signatury opisovače a datace dne 22. 7. 1759 v Kroměříži náleží mše mezi někdejší hudebniny provozované samotným Neumannem za jeho kapelnického působení u olomouckého biskupa Leopolda Egka. Poměrně rozsáhlá kompozice je bytostným dokladem o kompoziční struktuře a specifičnosti tehdy provozované liturgické hudby v našem regionu. Formou prezentace notových a hudebních ukázek z obnovené premiéry 9. 9. 2020 v autentické interpretaci na dobové nástroje bude poukázáno na výrazná specifika Neumannova zpracování textu ordinária. |
Abstract (in Czech) |
---|
Hudební materiál mešního ordinária ve zpracování Antona Neumanna pochází ze sbírky benediktínského kláštera v Lambachu. Jedná se o pozoruhodné dílo nově objeveného skladatele, houslisty virtuóza a kapelníka, který ve své době proslul ve střední Evropě jako osobitý ambiciózní umělec. Podle signatury opisovače a datace dne 22. 7. 1759 v Kroměříži náleží mše mezi někdejší hudebniny provozované samotným Neumannem za jeho kapelnického působení u olomouckého biskupa Leopolda Egka. Poměrně rozsáhlá kompozice je bytostným dokladem o kompoziční struktuře a specifičnosti tehdy provozované liturgické hudby v našem regionu. Formou prezentace notových a hudebních ukázek z obnovené premiéry 9. 9. 2020 v autentické interpretaci na dobové nástroje bude poukázáno na výrazná specifika Neumannova zpracování textu ordinária. |
Abstract (in English) |
---|
The musical material of the Mass Ordinary composed by Anton Neumann comes from the collection of the Benedictine monastery in Lambach. It is a remarkable work by a newly discovered composer, violin virtuoso and chaplain, who was renowned in his time in Central Europe as a distinctive and ambitious artist. According to the signature the copyist and dated 22 July 1759 in Kroměříž, the mass belongs to the former music performed by Neumann himself during his chaplaincy under the bishop of Olomouc, Leopold Egk. Quite extensive composition is a strong evidence of the compositional structure and specificity of the liturgical music in our region. In the form of a presentation of music and musical excerpts from the renewed premiere on 9 September 2020 in an authentic interpretation on period instruments, the distinctive specifics of Neumann's treatment of the text of the Ordinary will be highlighted. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1055/2021, interní kód MU | Name: Umění, média a design: historické proměny, aktuální trendy a výzvy budoucnosti |
Investor: Masaryk University |
PrintDisplayed: 15/10/2024 11:32