MAŠTEROVÁ, Vendula. Situační analýza jako nástroj a přístup ke zkoumání GIS ve výuce (Situational analysis as a tool and approach for research in GIS education). In XXV. kongres České geografické společnosti společně s 18. kongresem Slovenskej geografickej spoločnosti. 2022. ISBN 978-80-244-6178-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/prf.22.24461786.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Situační analýza jako nástroj a přístup ke zkoumání GIS ve výuce
Name (in English) Situational analysis as a tool and approach for research in GIS education
Authors MAŠTEROVÁ, Vendula.
Edition XXV. kongres České geografické společnosti společně s 18. kongresem Slovenskej geografickej spoločnosti, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-244-6178-6
Doi http://dx.doi.org/10.5507/prf.22.24461786
Keywords (in Czech) situační analýza, GIS, geografické vzdělávání, bádání
Keywords in English situational analysis, GIS, geography education, inquiry
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Mašterová, učo 436963. Changed: 20/1/2023 11:01.
Abstract
Cílem tohoto příspěvku je prezentovat design výzkumu, který se bude zaměřovat na učitele a jejich výuku s GIS. Pro sběr dat budou využity různé metody, jako je pozorování, rozhovory či ohniskové skupiny a tyto metody budou kombinovány. Pro analýzu dat bude použit kvalitativní přístup nazývající se situační analýza. Tento přístup vychází ze zakotvené teorie. Je vhodné ho využít, pokud chceme situaci (v tomto případě výuku) prozkoumat komplexně.
Abstract (in English)
The aim of this paper is to present research design that will focus on teachers and their teaching with GIS. Various methods such as observations, interviews or focus groups will be used for data collection and these methods will be combined. A qualitative approach called situational analysis will be used for data analysis. This approach is based on grounded theory. It is appropriate to use it if we want to examine the situation (in this case lessons) comprehensively.
Links
MUNI/A/1453/2021, interní kód MUName: Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 8/9/2024 18:25