VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ. Edukace a intervence žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami se zřetelem na didaktické aspekty. Teorie, výzkum a praxe (ducation and Intervention of Pupils with severe and multiple handicaps on didactics aspects; Theory, Research and Practice). 1st ed. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2022, 227 pp. ISBN 978-80-7603-347-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace a intervence žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami se zřetelem na didaktické aspekty. Teorie, výzkum a praxe
Name (in English) ducation and Intervention of Pupils with severe and multiple handicaps on didactics aspects; Theory, Research and Practice
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Praha, 227 pp. 2022.
Publisher Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/22:00128208
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7603-347-4
Keywords (in Czech) edukace; intervence; žáci s těžkým a souběžným postižením více vadami; didaktické aspekty; výzkum; praxe
Keywords in English education; intervention; a pupil with severe and multiple disabilities; didactics aspects; special primary school; Framework Education Programme for the Field of Special Primary School
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 3/3/2023 08:16.
Abstract
Předmětem monografie je zpracování problematiky edukace žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami z pohledu didaktiky a se zřetelem na jejich vzdělávací potřeby. Text představuje syntézu dosavadních výzkumných a teoretických prací za celou dobu působení autorek v regionálním i vysokém školství, současně je také reflexí změn v naší společnosti a působení celosvětových trendů v oblasti výchovy a vzdělávání osob s těžkým a souběžným postižením více vadami.
Abstract (in English)
The monography is processed in terms of didactics focusing on educational needs. The aimed group is pupils with physical, cognitive, and multiple disabilities and pupils with autistic spectrum disorders. The monography combines research and theoretical works of the authors' agencies at the regional and academic educational sphere. It also reflects the social changes and worldwide educational trends.
PrintDisplayed: 10/6/2024 21:00