B 2022

Edukace a intervence žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami se zřetelem na didaktické aspekty. Teorie, výzkum a praxe

VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ

Basic information

Original name

Edukace a intervence žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami se zřetelem na didaktické aspekty. Teorie, výzkum a praxe

Name (in English)

ducation and Intervention of Pupils with severe and multiple handicaps on didactics aspects; Theory, Research and Practice

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Praha, 227 pp. 2022

Publisher

Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/22:00128208

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7603-347-4

Keywords (in Czech)

edukace; intervence; žáci s těžkým a souběžným postižením více vadami; didaktické aspekty; výzkum; praxe

Keywords in English

education; intervention; a pupil with severe and multiple disabilities; didactics aspects; special primary school; Framework Education Programme for the Field of Special Primary School

Tags

Reviewed
Změněno: 3/3/2023 08:16, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

Předmětem monografie je zpracování problematiky edukace žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami z pohledu didaktiky a se zřetelem na jejich vzdělávací potřeby. Text představuje syntézu dosavadních výzkumných a teoretických prací za celou dobu působení autorek v regionálním i vysokém školství, současně je také reflexí změn v naší společnosti a působení celosvětových trendů v oblasti výchovy a vzdělávání osob s těžkým a souběžným postižením více vadami.

In English

The monography is processed in terms of didactics focusing on educational needs. The aimed group is pupils with physical, cognitive, and multiple disabilities and pupils with autistic spectrum disorders. The monography combines research and theoretical works of the authors' agencies at the regional and academic educational sphere. It also reflects the social changes and worldwide educational trends.