Detailed Information on Publication Record
2023
Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy
NOVÁKOVÁ, EvaBasic information
Original name
Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy
Name (in English)
Reflection of activities with Magformers kits in kindergarten teacher training
Authors
NOVÁKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Journal of Technology and Information Education, Olomouc, 2023, 1803-537X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/23:00130218
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
mateřská škola; matematická pregramotnost; reflektivní analýza; metodika 3A; stavebnice Magformers
Keywords in English
kindergarten; mathematical preliteracy; reflective analysis; 3A methodology; Magformers
Tags
Reviewed
Změněno: 29/11/2023 10:57, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Studie zkoumá, jaká je úroveň reflektivních kompetencí budoucích učitelů mateřské školy v závěru jejich přípravného studia a jak lze s využitím hospitačního videozáznamu v reálném prostředí mateřské školy tyto kompetence rozvíjet. S využitím metodiky 3A (anotace–analýza–alterace) je reflektován soubor aktivit s magnetickou stavebnicí Magformers, který považujeme za vhodnou příležitost k rozvoji prostorové představivosti i základů technické gramotnosti dětí.
In English
The study finds the level of reflective competences of future kindergarten teachers at the end of their preparatory education and how these competences can be developer with the use of video recording in the real environment of a kindergarten. Using the 3A (annotation-analysis-alternation) methodology, the paper reflects on a set of activities with Magformers magnetic building blocks considered a suitable oportunity todevelop children’s spatial imagination and basic technical literacy.