J 2023

Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy

NOVÁKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy

Name (in English)

Reflection of activities with Magformers kits in kindergarten teacher training

Authors

NOVÁKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Journal of Technology and Information Education, Olomouc, 2023, 1803-537X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/23:00130218

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

mateřská škola; matematická pregramotnost; reflektivní analýza; metodika 3A; stavebnice Magformers

Keywords in English

kindergarten; mathematical preliteracy; reflective analysis; 3A methodology; Magformers

Tags

Reviewed
Změněno: 29/11/2023 10:57, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Studie zkoumá, jaká je úroveň reflektivních kompetencí budoucích učitelů mateřské školy v závěru jejich přípravného studia a jak lze s využitím hospitačního videozáznamu v reálném prostředí mateřské školy tyto kompetence rozvíjet. S využitím metodiky 3A (anotace–analýza–alterace) je reflektován soubor aktivit s magnetickou stavebnicí Magformers, který považujeme za vhodnou příležitost k rozvoji prostorové představivosti i základů technické gramotnosti dětí.

In English

The study finds the level of reflective competences of future kindergarten teachers at the end of their preparatory education and how these competences can be developer with the use of video recording in the real environment of a kindergarten. Using the 3A (annotation-analysis-alternation) methodology, the paper reflects on a set of activities with Magformers magnetic building blocks considered a suitable oportunity todevelop children’s spatial imagination and basic technical literacy.