NOVÁKOVÁ, Eva. Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy (Reflection of activities with Magformers kits in kindergarten teacher training). Journal of Technology and Information Education. Olomouc, 2023, vol. 14, No 2, p. 174-190. ISSN 1803-537X. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy
Name (in English) Reflection of activities with Magformers kits in kindergarten teacher training
Authors NOVÁKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Journal of Technology and Information Education, Olomouc, 2023, 1803-537X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/23:00130218
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.012
Keywords (in Czech) mateřská škola; matematická pregramotnost; reflektivní analýza; metodika 3A; stavebnice Magformers
Keywords in English kindergarten; mathematical preliteracy; reflective analysis; 3A methodology; Magformers
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 29/11/2023 10:57.
Abstract
Studie zkoumá, jaká je úroveň reflektivních kompetencí budoucích učitelů mateřské školy v závěru jejich přípravného studia a jak lze s využitím hospitačního videozáznamu v reálném prostředí mateřské školy tyto kompetence rozvíjet. S využitím metodiky 3A (anotace–analýza–alterace) je reflektován soubor aktivit s magnetickou stavebnicí Magformers, který považujeme za vhodnou příležitost k rozvoji prostorové představivosti i základů technické gramotnosti dětí.
Abstract (in English)
The study finds the level of reflective competences of future kindergarten teachers at the end of their preparatory education and how these competences can be developer with the use of video recording in the real environment of a kindergarten. Using the 3A (annotation-analysis-alternation) methodology, the paper reflects on a set of activities with Magformers magnetic building blocks considered a suitable oportunity todevelop children’s spatial imagination and basic technical literacy.
PrintDisplayed: 28/7/2024 14:35