Detailed Information on Publication Record
2022
Les compétences clés des futurs enseignants de FLE développées par l’intermédiaire des textes littéraires choisis
BAKEŠOVÁ, VáclavaBasic information
Original name
Les compétences clés des futurs enseignants de FLE développées par l’intermédiaire des textes littéraires choisis
Name in Czech
Klíčové kompetence budoucích učitelů francouzštiny rozvíjené pomocí vybraných literárních textů
Name (in English)
Key competencies of future EFL teachers developed through selected literary texts
Authors
Edition
Lire et parler des écrits littéraires en français langue étrangère : approches didactiques. Journée d'études DECLAME‘FLE, 2022
Other information
Language
French
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
četba literárních textů; vzdělávání budoucích učitelů; klíčové kompetence
Keywords in English
Reading literary texts; training future teachers; key skills;
Tags
International impact
Změněno: 17/2/2023 16:19, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
Dans cette intervention, nous présentons plusieurs listes de compétences clés demandées aux futurs enseignants et le contenu de quelques cours de littérature qui en sont en lien. Les extraits des textes littéraires choisis et leur lecture (physique, cognitive et interactive) permettent aux étudiants de développer leurs compétences clés, plus particulièrement la sensibilité et l’expression culturelles, mais aussi la compétence de communiquer en langue étrangère qui reste le but fondamental de l’enseignement d’une langue étrangère.
In Czech
V tomto příspěvku uvádíme několik seznamů klíčových kompetencí požadovaných od budoucích učitelů a obsah některých souvisejících literárních kurzů. Úryvky vybraných literárních textů a jejich četba (fyzická, kognitivní a interaktivní) umožňují studentům rozvíjet jejich klíčové kompetence, zejména kulturní povědomí a vyjadřování, ale také kompetenci komunikovat v cizím jazyce, která zůstává základním cílem výuky cizích jazyků.
In English
In this intervention, we present several lists of key competencies required of future teachers and the content of a few related literature courses. The excerpts from the selected literary texts and their reading (physical, cognitive and interactive) allow students to develop their key competencies, most notably cultural awareness and expression, but also the competence to communicate in a foreign language which remains the fundamental goal of foreign language teaching. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)