LANGEROVÁ, Petra. Exploring students´ preferred ways of learning of English for customizing English instruction. In The 11th European Conference on Education (ECE2022). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Exploring students´ preferred ways of learning of English for customizing English instruction
Name in Czech Zkoumání studentských oblíbených způsobů učení se angličtiny pro účely modifikace anglické výuky
Authors LANGEROVÁ, Petra.
Edition The 11th European Conference on Education (ECE2022), 2022.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učební styly; rigidita; flexibilita; smíšený výzkum
Keywords in English learning styles; rigidity; flexibility; mixed research
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 28/2/2023 08:57.
Abstract
The presentation summarized the results of the quantitative phase of the research into students´ preferred ways of learning English. The quantitative part identified 5 preferred ways of learning English (field sensitive, global, particular, reflective and sequential) and flexibility in 4 learning dimensions. The presentation also described the qualitative phase which included interviews with 10 students selected according to their answers in the questionnaire employed by the quantitative phase. They discussed their preferences in learning, success or failure and un/willingness to change their way of learning.
Abstract (in Czech)
Prezentace shrnula výsledky kvantitativní fáze výzkumu učebních stylů angličtiny studentů FEKT VUT v Brně. V kvantitativní fázi bylo identifikováno 5 preferovaných stylů učení se angličtiny (citlivý vůči poli, globální, jednotlivý, reflektivní a sekvenční), a flexibilita ve 4 učebních dimenzích. Prezentace také nastínila průběh kvalitativní fáze, ve které proběhly rozhovory s 10 studenty vytipovanými na základě jejich odpovědí v dotazníkovém šetření kvantitativní fáze. Tématem rozhovorů byly jejich preference způsobu učení, úspěch či neúspěch daným způsobem učení, a ochota či neochota změnit oblíbený způsob učení.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 31/8/2024 16:26