Informační systém MU
LANGEROVÁ, Petra. Předběžné výsledky kvalitativní fáze výzkumu učebních stylů angličtiny studentů FEKT VUT (Preliminary results of the qualitative phase of research into FEEC BUT students´ learning styles of English). In konference AKTEV. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Předběžné výsledky kvalitativní fáze výzkumu učebních stylů angličtiny studentů FEKT VUT
Name in Czech Předběžné výsledky kvalitativní fáze výzkumu učebních stylů angličtiny studentů FEKT VUT
Name (in English) Preliminary results of the qualitative phase of research into FEEC BUT students´ learning styles of English
Authors LANGEROVÁ, Petra.
Edition konference AKTEV, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) kvalitativní výzkum; učební styly; rozhovory
Keywords in English qualitative research; learning styles; interviews
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 28/2/2023 09:10.
Abstract
Poster shrnul předběžné výsledky kvalitativní fáze smíšeného výzkumu učebních stylů angličtiny studentů FEKT VUT. V kvantitativní fázi bylo zjištěno 5 preferovaných způsobů učení, 3 na synoptickém a 2 na ektenickém pólu. Pro rozhovor byli vybráni studenti, kteří se ve svých odpovědích v dotazníku nejvíce ztotožňovali s výše uvedenými preferovanými způsoby učení. Cílem rozhovorů bylo zjistit, jak konkrétně se studenti učí, zda jsou tímto způsobem úspěšní a jestli by byli ochotni způsob učení změnit, kdyby tím dosáhli úspěchu. Většina z nich uvedla, že se svým způsobem učí úspěšně, a ke změně ochotni většinou nejsou, protože to zkusili a nedařilo se jim to.
Abstract (in English)
The poster summarized preliminary results of the qualitative phase of the mixed research into FEEC BUT students´ learning styles of English. The quantitative phase identified 5 prefered ways of learning, 3 on the synoptic and 2 on the ectenic pole. For the interview only students who showed strong preferences for the prefered styles were selected. The aim of the interview was to find out how students learn, if they are successful this way and if they would be willing to change their ways of learning in order to succeed. The majority of them answered that they are successful the way they learn and they are usually not willing to change it even if they are not successful. Some of them said they had tried it and it did not work for them.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University
Displayed: 31/8/2024 16:24