Informační systém MU
RODOVÁ, Veronika. Rozhovory v Komenském. Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (Interviews in the Comenius Journal. A Dozen Reflections on Education.). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 191 pp. Reflexe. ISBN 978-80-280-0100-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0101-2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozhovory v Komenském. Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání
Name in Czech Rozhovory v Komenském. Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání
Name (in English) Interviews in the Comenius Journal. A Dozen Reflections on Education.
Authors RODOVÁ, Veronika.
Edition 1. vydání. Brno, 191 pp. Reflexe, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0100-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0101-2022
Keywords (in Czech) pedagogika; výchova a vzdělávání; filozofie výchovy; rozhovor
Keywords in English pedagogy; education; philosophy of education; interview
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 1/2/2023 11:47.
Abstract
Kniha zahrnuje dvanáct rozhovorů o pedagogických, kurikulárních a didaktických tématech vedených s předními odborníky a významnými osobnostmi současné české pedagogiky, zachycuje způsob uvažování o těchto otázkách ve druhé dekádě 21. století. Je určena široké odborné veřejnosti – akademikům, učitelům a studentům učitelství.
Abstract (in English)
The book includes twelve interviews about pedagogical, curricular and didactic topics conducted with leading experts and important personalities of Czech pedagogy. It captures ways of thinking about these issues in the second decade of the 21st century. It is intended for the wide professional public - academics, teachers and Teaching students.
Displayed: 7/9/2024 01:22