b 2022

Poradní kruh jako součást školní praxe

BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ and Martina KUROWSKI

Basic information

Original name

Poradní kruh jako součást školní praxe

Name in Czech

Poradní kruh jako součást školní praxe

Name (in English)

Council as part of school practice

Authors

BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ and Martina KUROWSKI

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

ISBN

978-80-280-0119-3

Keywords (in Czech)

poradní kruhy; pedagogický konstruktivismus; záměry poradního kruhu; praxe ve škole

Keywords in English

council; educational constructivism; council intentions; school practice

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 30/1/2023 15:02, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Předkládaný text slouží jako metodická příručka studentům učitelství a dalších pedagogických disciplín, pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení pro zavádění praxe poradních kruhů ve skupinách dětí a mládeže. V textu je představen význam vzájemného sdílení příběhů, které slouží jako východisko k dalšímu akademickému i sociálnímu učení. Příručka pak stručně popisuje charakteristiku práce v poradním kruhu, předkládá konkrétní náměty a příklady z praxe. Závěrem je představena zkušenost s poradními kruhy jak pohledem pedagožky z praxe, tak i očima studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.

In English

The present text serves as a methodological guide for teachers to be and students of other pedagogical disciplines, pedagogical staff of schools and educational institutions for introducing the practice of council in groups of children and youth. The text introduces the importance of sharing stories with each other as a starting point for further academic and social learning. The handbook then briefly describes the characteristics of working in council, providing concrete suggestions and examples from practice. Finally, the experience with advisory circles is presented through the eyes of a practising teacher and students of the Faculty of Education at Masaryk University.