Detailed Information on Publication Record
2022
Poradní kruh jako součást školní praxe
BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ and Martina KUROWSKIBasic information
Original name
Poradní kruh jako součást školní praxe
Name in Czech
Poradní kruh jako součást školní praxe
Name (in English)
Council as part of school practice
Authors
BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ and Martina KUROWSKI
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
ISBN
978-80-280-0119-3
Keywords (in Czech)
poradní kruhy; pedagogický konstruktivismus; záměry poradního kruhu; praxe ve škole
Keywords in English
council; educational constructivism; council intentions; school practice
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 30/1/2023 15:02, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Předkládaný text slouží jako metodická příručka studentům učitelství a dalších pedagogických disciplín, pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení pro zavádění praxe poradních kruhů ve skupinách dětí a mládeže. V textu je představen význam vzájemného sdílení příběhů, které slouží jako východisko k dalšímu akademickému i sociálnímu učení. Příručka pak stručně popisuje charakteristiku práce v poradním kruhu, předkládá konkrétní náměty a příklady z praxe. Závěrem je představena zkušenost s poradními kruhy jak pohledem pedagožky z praxe, tak i očima studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
In English
The present text serves as a methodological guide for teachers to be and students of other pedagogical disciplines, pedagogical staff of schools and educational institutions for introducing the practice of council in groups of children and youth. The text introduces the importance of sharing stories with each other as a starting point for further academic and social learning. The handbook then briefly describes the characteristics of working in council, providing concrete suggestions and examples from practice. Finally, the experience with advisory circles is presented through the eyes of a practising teacher and students of the Faculty of Education at Masaryk University.