a 2022

Searching for scholarly identity in academic writing for graduate students in visual arts and design

ATCHESON, Hana

Basic information

Original name

Searching for scholarly identity in academic writing for graduate students in visual arts and design

Name in Czech

Hledání vědecké identity v akademickém psaní pro doktorské studenty ze specializací výtvarného umění a designu

Authors

ATCHESON, Hana

Edition

OSLO BALEAP / NFEAP 2022, 2022

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Norway

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Anglický jazyk pro akademické účely; akademické psaní; povědomí o žánru; vizuální umění; fotografie; průmyslový design; audio-vizuální umění; studenti Ph.D.

Keywords in English

English for Academic Purposes; academic writing; genre awareness; visual arts; photography; industrial design; audio-visual arts; Ph.D. students

Tags

International impact
Změněno: 14/2/2024 14:14, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

This paper presents results gained from questionnaires and interviews focused on target language education needs in English academic writing. The special focus is on understanding characteristics of writing style, genre-specific features of academic writing in specific academic disciplines that students enrolled in PhD programmes in audio-visual arts, industrial design and photography should be able to gain. The collected data in questionnaires and interviews refer to some degree of discrepancy in subjective and objective language needs in academic and vocational writing for the target students, namely in what students believe they need during their studies, what they believe will be needed in the future and what is expected from them in the future. Finally, how to implement these findings into the development of writing skills in the classes of English for Academic Purposes is considered.

In Czech

Tento příspěvek představuje výsledky dotazníkového šetření a rozhovorů se zaměřením na cílové jazykové vzdělávací potřeby v akademickém psaní v anglickém jazyce. Zvláštní pozornost je věnována porozumění charakterizace písemného stylu, rysům specifickým pro žánr ve specifických akademických disciplínách, které by si měli osvojit studenti doktorských studijních programů audio-vizuálních umění, průmyslového designu a fotografie. Získaná data z dotazníku a rozhovorů odkazují na jistou míru neshody v oblasti objektivních a subjektivních jazykových potřeb v akademickém a odborném psaní cílové skupiny studentů, konkrétně co studenti očekávají během studia, co sami považují do budoucna za relevantní a co je od nich očekáváno v budoucnosti. V závěru příspěvku je nabídnuta možnost, jak tato zjištění využít v rámci rozvoje dovedností akademického psaní ve výuce anglického jazyka pro akademické účely.

Links

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Name: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University