b 2022

Let's Read in English. Using Graded Readers. Toolkit for Teachers of English

PODROUŽKOVÁ, Lucie, Pavla BUCHTOVÁ, Alena DOBROVOLNÁ, Michaela SEPEŠIOVÁ, Anna DOMIŃSKA et. al.

Basic information

Original name

Let's Read in English. Using Graded Readers. Toolkit for Teachers of English

Name in Czech

Let's Read in English. Using Graded Readers. Toolkit for Teachers of English

Authors

PODROUŽKOVÁ, Lucie, Pavla BUCHTOVÁ, Alena DOBROVOLNÁ, Michaela SEPEŠIOVÁ, Anna DOMIŃSKA and Zuzana STRAKOVÁ

Edition

1st ed. Bratislava, 426 pp. 2022

Publisher

Dr. Josef Raabe Slovensko, s. r. o

Other information

Language

English

Type of outcome

Učebnice

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-8140-700-0

Keywords (in Czech)

čtení v hodinách AJ, autentická četba, zjednodušená četba, volnočasové čtení, čtenářské dílny

Keywords in English

reading in the EL classroom, authentic reading material, simplified reading, extensive reading, DEAR time

Tags

International impact
Změněno: 15/2/2023 20:59, Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.

Abstract

V originále

A toolkit for teachers of English at primary schools which contains both a theoretical framework and a series of lesson plans, activities and concrete tips for using graded readers to support pupils's language competence.

In Czech

Příručka pro učitele AJ na základních školách, která představuje teoretický rámec i sérii konkrétních učebních plánů, aktivit a konkrétních tipů pro podporu jazykového rozvoje prostřednictvím zjednodušené četby v AJ.

Links

2020-1-SK01-KA201-078332-EN-RAABE, interní kód MU
Name: LIRE (Language Interpretation through REading)
Investor: European Union, Strategic Partnerships in the field of education, training and youth