Detailed Information on Publication Record
2022
Jasnost a strukturovanost jako odpověď na problém snížené kognitivní efektivity: sčítání přirozených čísel s přechodem přes desítku.
BUDÍNOVÁ, Irena and Tomáš JANÍKBasic information
Original name
Jasnost a strukturovanost jako odpověď na problém snížené kognitivní efektivity: sčítání přirozených čísel s přechodem přes desítku.
Name (in English)
Clarity and structure as an answer to a problem of reduced cognitive efficiency: addition of natural numbers with a transition through the base 10.
Authors
Edition
1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, p. 29-52, 24 pp. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-280-0241-1
Keywords (in Czech)
žáci se sníženou kognitivní efektivitou; sčítání přirozených čísel; případová studie
Keywords in English
pupils with reduced cognitive efficiency; addition of natural numbers; case study
Tags
Reviewed
Změněno: 31/1/2023 21:43, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Kapitola pojednává o potížích žákyně se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti sčítání s přechodem přes základ 10. Téma je teoreticky zpracováno v rovině didakticko-matematické a pedagogicko-psychologické. Je představena případová studie dívky s obtížemi pramenícími ve snížené kognitivní efektivitě.
In English
The chapter discusses the difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of addition with a transition through the base 10. The topic is theoretically treated at the level of didactic-mathematical and pedagogical-psychological. A case study of a girl with difficulties stemming from reduced cognitive efficiency is presented.
Links
GA20-13038S, research and development project |
|