BUDÍNOVÁ, Irena and Tomáš JANÍK. Jasnost a strukturovanost jako odpověď na problém snížené kognitivní efektivity: sčítání přirozených čísel s přechodem přes desítku. (Clarity and structure as an answer to a problem of reduced cognitive efficiency: addition of natural numbers with a transition through the base 10.). Online. In Janík, T., Slavík, J., Češková, T. Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2022, p. 29-52. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50. ISBN 978-80-280-0241-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jasnost a strukturovanost jako odpověď na problém snížené kognitivní efektivity: sčítání přirozených čísel s přechodem přes desítku.
Name (in English) Clarity and structure as an answer to a problem of reduced cognitive efficiency: addition of natural numbers with a transition through the base 10.
Authors BUDÍNOVÁ, Irena and Tomáš JANÍK.
Edition 1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, p. 29-52, 24 pp. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0241-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022
Keywords (in Czech) žáci se sníženou kognitivní efektivitou; sčítání přirozených čísel; případová studie
Keywords in English pupils with reduced cognitive efficiency; addition of natural numbers; case study
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Changed: 31/1/2023 21:43.
Abstract
Kapitola pojednává o potížích žákyně se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti sčítání s přechodem přes základ 10. Téma je teoreticky zpracováno v rovině didakticko-matematické a pedagogicko-psychologické. Je představena případová studie dívky s obtížemi pramenícími ve snížené kognitivní efektivitě.
Abstract (in English)
The chapter discusses the difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of addition with a transition through the base 10. The topic is theoretically treated at the level of didactic-mathematical and pedagogical-psychological. A case study of a girl with difficulties stemming from reduced cognitive efficiency is presented.
Links
GA20-13038S, research and development projectName: Produktivní kultura vyučování a učení
Investor: Czech Science Foundation, On productive culture of teaching and learning
PrintDisplayed: 23/7/2024 00:18