Detailed Information on Publication Record
2022
Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace
BUDÍNOVÁ, IrenaBasic information
Original name
Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace
Name (in English)
Difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency and dysgraphic problems in multiplication and their compensation
Authors
Edition
1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, p. 53-68, 16 pp. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-280-0241-1
Keywords (in Czech)
žáci se sníženou kognitivní efektivitou; výuka násobení; násobilka; případová studie
Keywords in English
pupils with reduced cognitive efficiency; teaching multiplication; multiplication table; case study
Tags
Reviewed
Změněno: 1/2/2023 08:25, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
V originále
Kapitola pojednává o obtížích žáka se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti násobení. Z teoretického hlediska je představena komplexnost operace násobení a problematika jejího osvojování. Případová studie představuje problémy žáka s oslabenou funkcí paměti a dysgrafickými potížemi při zvládání jednotlivých kroků dovednosti násobení.
In English
The chapter discusses the difficulties of a student with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of multiplication. From a theoretical point of view, the complexity of the multiplication operation and the issue of its acquisition are discussed. The case study presents the problems of a student with impaired memory function and dysgraphic difficulties in mastering the individual steps of the multiplication skill.
Links
GA20-13038S, research and development project |
|