C 2022

Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace

BUDÍNOVÁ, Irena

Basic information

Original name

Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace

Name (in English)

Difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency and dysgraphic problems in multiplication and their compensation

Edition

1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, p. 53-68, 16 pp. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-280-0241-1

Keywords (in Czech)

žáci se sníženou kognitivní efektivitou; výuka násobení; násobilka; případová studie

Keywords in English

pupils with reduced cognitive efficiency; teaching multiplication; multiplication table; case study

Tags

Reviewed
Změněno: 1/2/2023 08:25, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola pojednává o obtížích žáka se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti násobení. Z teoretického hlediska je představena komplexnost operace násobení a problematika jejího osvojování. Případová studie představuje problémy žáka s oslabenou funkcí paměti a dysgrafickými potížemi při zvládání jednotlivých kroků dovednosti násobení.

In English

The chapter discusses the difficulties of a student with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of multiplication. From a theoretical point of view, the complexity of the multiplication operation and the issue of its acquisition are discussed. The case study presents the problems of a student with impaired memory function and dysgraphic difficulties in mastering the individual steps of the multiplication skill.

Links

GA20-13038S, research and development project
Name: Produktivní kultura vyučování a učení
Investor: Czech Science Foundation, On productive culture of teaching and learning