BUDÍNOVÁ, Irena. Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace (Difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency and dysgraphic problems in multiplication and their compensation). Online. In Janík, T., Slavík, J., Češková, T. Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2022, p. 53-68. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50. ISBN 978-80-280-0241-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace
Name (in English) Difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency and dysgraphic problems in multiplication and their compensation
Authors BUDÍNOVÁ, Irena.
Edition 1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, p. 53-68, 16 pp. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0241-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022
Keywords (in Czech) žáci se sníženou kognitivní efektivitou; výuka násobení; násobilka; případová studie
Keywords in English pupils with reduced cognitive efficiency; teaching multiplication; multiplication table; case study
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Changed: 1/2/2023 08:25.
Abstract
Kapitola pojednává o obtížích žáka se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti násobení. Z teoretického hlediska je představena komplexnost operace násobení a problematika jejího osvojování. Případová studie představuje problémy žáka s oslabenou funkcí paměti a dysgrafickými potížemi při zvládání jednotlivých kroků dovednosti násobení.
Abstract (in English)
The chapter discusses the difficulties of a student with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of multiplication. From a theoretical point of view, the complexity of the multiplication operation and the issue of its acquisition are discussed. The case study presents the problems of a student with impaired memory function and dysgraphic difficulties in mastering the individual steps of the multiplication skill.
Links
GA20-13038S, research and development projectName: Produktivní kultura vyučování a učení
Investor: Czech Science Foundation, On productive culture of teaching and learning
PrintDisplayed: 28/8/2024 11:15