PULTAR, Filip. Přesnost v rámci přístupu založeného na úlohách řečového typu: Přehledová studie (Developing accuracy through task-based language teaching: A review study). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků V. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přesnost v rámci přístupu založeného na úlohách řečového typu: Přehledová studie
Name in Czech Přesnost v rámci přístupu založeného na úlohách řečového typu: Přehledová studie
Name (in English) Developing accuracy through task-based language teaching: A review study
Authors PULTAR, Filip.
Edition Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuka cizího jazyka; přístup založený na úlohách řečového typu; přesnost; komunikační kompetence; gramatická kompetence
Keywords in English foreign language teaching; task-based language teaching, accuracy; communicative competence; grammatical competence
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Changed: 31/1/2023 21:12.
Abstract
Tato přehledová studie mapuje osm výzkumných šetření zabývajících se využitím přístupu založeného na úlohách řečového typu pro rozvoj přesnosti aspektů gramatické kompetence ve výuce cizího jazyka. Ukazuje se, že ve výzkumech převládá zaměření na řečové dovednosti oproti zaměření na systémy, a v budoucnu by bylo vhodné hlouběji prozkoumat vliv tohoto přístupu na rozvoj aspektů gramatické a lexikální přesnosti.
Abstract (in English)
This review study maps eight studies dealing with the use of task-based language teaching for developing the accuracy of aspects of grammatical competence in foreign language teaching. The reviewed studies predominantly focus on language skills rather than systems and further research is required to investigate the effect of this approach on the development of aspects of grammatical and lexical accuracy.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 26/7/2024 23:05