Detailed Information on Publication Record
2022
Sebehodnocení ve studiu angličtiny v terciárním vzdělávíní: Pilotní studie
KEPLOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Sebehodnocení ve studiu angličtiny v terciárním vzdělávíní: Pilotní studie
Name in Czech
Sebehodnocení ve studiu angličtiny v terciárním vzdělávíní: Pilotní studie
Name (in English)
Self-assessment in English Studies in Tertiary Education: Pilot Study
Authors
KEPLOVÁ, Kateřina
Edition
Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
sebehodnocení výslovnosti angličtiny; terciární vzdělávání; rozvoj sebehodnocení; smíšený výzkum ve vzdělávání
Keywords in English
self-assessment of English pronunciation; tertiary education; development of self-assessment skills; mixed research method in education research
Tags
Reviewed
Změněno: 31/1/2023 21:16, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
V originále
Článek seznámí čtenáře s výsledky pilotního výzkumu, který byl proveden v rámci disertačního projektu a jehož cílem bylo ověřit, zda výzkumné nástroje vybrané pro výzkum rozvoje sebehodnocení v terciárním vzdělávání přispívají k získání relevantních a kvalitních dat, která pomohou zodpovědět výzkumné otázky. Během pilotáže vybraných nástrojů došlo nejen k úpravám těchto nástrojů, ale také k odhalení potřeby upřesnit cíle připravovaného výzkumu, konkrétně nutnosti soustředit se při formování výzkumných otázek a při výběru aktivit intervence na rozvoj dovednosti sebehodnocení a jazykový prostředek, na kterém se dovednost sebehodnocení rozvíjí, tj. výslovnost, používat jako obsah a ne fokus intervence.
In English
The article presents the outcomes of a doctoral project pilot study, which aims to confirm whether the research tools selected for the study of the development of self-assessment in English studies in tertiary education support obtaining relevant and quality data which will contribute to responding to the research questions. During the pilot study, the research tools were adjusted, and the data gained disclosed the main weak point of the planned research, namely the need to focus more specifically on the skill of self-assessment rather than the language skill of pronunciation, which is the means of the self-assessment process.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MU |
|