D 2022

Sebehodnocení ve studiu angličtiny v terciárním vzdělávíní: Pilotní studie

KEPLOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Sebehodnocení ve studiu angličtiny v terciárním vzdělávíní: Pilotní studie

Name in Czech

Sebehodnocení ve studiu angličtiny v terciárním vzdělávíní: Pilotní studie

Name (in English)

Self-assessment in English Studies in Tertiary Education: Pilot Study

Authors

KEPLOVÁ, Kateřina

Edition

Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

sebehodnocení výslovnosti angličtiny; terciární vzdělávání; rozvoj sebehodnocení; smíšený výzkum ve vzdělávání

Keywords in English

self-assessment of English pronunciation; tertiary education; development of self-assessment skills; mixed research method in education research

Tags

Reviewed
Změněno: 31/1/2023 21:16, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek seznámí čtenáře s výsledky pilotního výzkumu, který byl proveden v rámci disertačního projektu a jehož cílem bylo ověřit, zda výzkumné nástroje vybrané pro výzkum rozvoje sebehodnocení v terciárním vzdělávání přispívají k získání relevantních a kvalitních dat, která pomohou zodpovědět výzkumné otázky. Během pilotáže vybraných nástrojů došlo nejen k úpravám těchto nástrojů, ale také k odhalení potřeby upřesnit cíle připravovaného výzkumu, konkrétně nutnosti soustředit se při formování výzkumných otázek a při výběru aktivit intervence na rozvoj dovednosti sebehodnocení a jazykový prostředek, na kterém se dovednost sebehodnocení rozvíjí, tj. výslovnost, používat jako obsah a ne fokus intervence.

In English

The article presents the outcomes of a doctoral project pilot study, which aims to confirm whether the research tools selected for the study of the development of self-assessment in English studies in tertiary education support obtaining relevant and quality data which will contribute to responding to the research questions. During the pilot study, the research tools were adjusted, and the data gained disclosed the main weak point of the planned research, namely the need to focus more specifically on the skill of self-assessment rather than the language skill of pronunciation, which is the means of the self-assessment process.

Links

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Name: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University