D 2022

Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu

VOLDÁNOVÁ, Žaneta

Basic information

Original name

Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu

Name in Czech

Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu

Name (in English)

Pragmatics and Writing Skills of EFL Students: Implications of the Pilot Research for the Final Research

Authors

VOLDÁNOVÁ, Žaneta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, p. 97-131, 35 pp. 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/22:00130267

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-280-0309-8

Keywords (in Czech)

výuka pragmatiky; písemné dovednosti; angličtina jako cizí jazyk; kvaziexperiment; pilotní výzkum

Keywords in English

pragmatics instruction; writing skills; English as a foreign language; quasi-experiment; pilot research

Tags

Reviewed
Změněno: 5/4/2024 10:27, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Článek shrnuje výsledky pilotního výzkumu provedeného u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ, v němž bylo zjištěno, že explicitní výuka pragmatiky přispívá k sebejistotě studentů ohledně psaní a že k ní mají kladný postoj. Pilotáž však odhalila nutnost úprav v designu a výzkumném vzorku, které jsou v článku rovněž popsány.

In English

The article summarises the results of pilot research conducted in the Primary school teacher training study programme, which revealed that explicit pragmatics instruction contributes to student’ confidence about writing and that students themselves have a positive attitude to it. However, the pilot study revealed the need of research design and respondents modifications, which are also described in this article.

Links

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Name: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University