Detailed Information on Publication Record
2022
Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu
VOLDÁNOVÁ, ŽanetaBasic information
Original name
Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu
Name in Czech
Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu
Name (in English)
Pragmatics and Writing Skills of EFL Students: Implications of the Pilot Research for the Final Research
Authors
VOLDÁNOVÁ, Žaneta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, p. 97-131, 35 pp. 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/22:00130267
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-280-0309-8
Keywords (in Czech)
výuka pragmatiky; písemné dovednosti; angličtina jako cizí jazyk; kvaziexperiment; pilotní výzkum
Keywords in English
pragmatics instruction; writing skills; English as a foreign language; quasi-experiment; pilot research
Tags
Reviewed
Změněno: 5/4/2024 10:27, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Článek shrnuje výsledky pilotního výzkumu provedeného u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ, v němž bylo zjištěno, že explicitní výuka pragmatiky přispívá k sebejistotě studentů ohledně psaní a že k ní mají kladný postoj. Pilotáž však odhalila nutnost úprav v designu a výzkumném vzorku, které jsou v článku rovněž popsány.
In English
The article summarises the results of pilot research conducted in the Primary school teacher training study programme, which revealed that explicit pragmatics instruction contributes to student’ confidence about writing and that students themselves have a positive attitude to it. However, the pilot study revealed the need of research design and respondents modifications, which are also described in this article.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MU |
|