JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Tereza ČEŠKOVÁ, Markéta BARTOŇOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ, Věra FERDIÁNOVÁ, Lukáš FEŘT, Michaela HORNIAKOVÁ, Alena HOŠPESOVÁ, Jan HUSÁK, Martin JÁČ, Jiří KOHOUT, Petra KONEČNÁ, Dana KRIČFALUŠI, Markéta KUBERSKÁ, Pavel MASOPUST, Pavel MENTLÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Petr NAJVAR, Alena NOHAVOVÁ, Markéta PÍŠOVÁ, Lukáš ROKOS, Václav STACKE, Stanislav ŠTĚPÁNÍK, Kateřina TOMEŠKOVÁ, Tereza TOPOLOVSKÁ, Michal VAVROŠ and Matěj VRHEL. Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách (Productive culture of teaching and learning in didactic case studies). Brno: Masarykova univerzita, 2022, 400 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-280-0240-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
Name in Czech Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
Name (in English) Productive culture of teaching and learning in didactic case studies
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic), Tereza ČEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic), Irena BUDÍNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra FERDIÁNOVÁ (203 Czech Republic), Lukáš FEŘT (203 Czech Republic), Michaela HORNIAKOVÁ (203 Czech Republic), Alena HOŠPESOVÁ (203 Czech Republic), Jan HUSÁK (203 Czech Republic), Martin JÁČ (203 Czech Republic), Jiří KOHOUT (203 Czech Republic), Petra KONEČNÁ (203 Czech Republic), Dana KRIČFALUŠI (203 Czech Republic), Markéta KUBERSKÁ (203 Czech Republic), Pavel MASOPUST (203 Czech Republic), Pavel MENTLÍK (203 Czech Republic), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alena NOHAVOVÁ (203 Czech Republic), Markéta PÍŠOVÁ (203 Czech Republic), Lukáš ROKOS (203 Czech Republic), Václav STACKE (203 Czech Republic), Stanislav ŠTĚPÁNÍK (203 Czech Republic), Kateřina TOMEŠKOVÁ (203 Czech Republic), Tereza TOPOLOVSKÁ (203 Czech Republic), Michal VAVROŠ (203 Czech Republic) and Matěj VRHEL (203 Czech Republic).
Edition Brno, 400 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/22:00129411
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0240-4
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022
Keywords (in Czech) didaktické kazuistiky; produktivní kultura vyučování a učení; didaktika
Keywords in English didactic case study; productive culture of teaching and learning; didactics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 9/2/2023 09:42.
Abstract
Kniha představuje téma produktivní kultury učení a usazuje je do širšího didaktického kontextu. V první části jsou jakožto teoretický rámec představeny tři hlavní oblasti produktivní kultury učení: 1. jasnost, strukturovanost, soudržnost, 2. kognitivní aktivizace, instrumentalizace a semantizace obsahu, 3. podpůrné učební prostředí. Druhou část knihy tvoří 17 didaktických kazuistik zpracovaných týmy oborových didaktiků a učitelů v praxi. Cílem kazuistik je ilustrovat klíčové oblasti produktivní kultury učení.
Abstract (in English)
The book introduces the issue of productive culture of teaching and learning in broader didactical context. In the first part of the book, three areas of productive culture of teaching and learning are as theoretical framework presented: 1. clarity, structure, coherence, 2. cognitive activation, instrumentalization, semantization, 3. Supportive learning environment. The second part of the book presents 17 didactic case studies that have been developed by teams that consisted of researchers and teachers from schools. The aim of didactic case studies is to highlight key areas of productive culture of teaching and learning.
Links
GA20-13038S, research and development projectName: Produktivní kultura vyučování a učení
Investor: Czech Science Foundation, On productive culture of teaching and learning
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:19