Informační systém MU
JIŘIČKOVÁ, Jiřina a Hana NOVOTNÁ. On the Road with Orff and Comenius. The Orff Echo. USA: American Orff Schulwerk Association, 2022, roč. 54, č. 3, s. 50-55. ISSN 0095-2613.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název On the Road with Orff and Comenius
Název česky Po cestách s Orffem a Komenským
Autoři JIŘIČKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika) a Hana NOVOTNÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání The Orff Echo, USA, American Orff Schulwerk Association, 2022, 0095-2613.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00128468
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Jan Ámos Komenský; Didaktické principy; pedagogika Orff Schulwerku; všeobecná hudební výchova v ČR; ukolébavka Spi mé milé poupě; česká lidová píseň Pod Šable
Klíčová slova anglicky Comenius; Didactical Principles; Orff Schulwerk Pedagogy; General Music Education in CR; Lullaby Sleep My Little Rosebud; Czech Folk Song Under the Sabers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 28. 2. 2023 10:33.
Anotace
In this article, the authors aim to introduce the internationally known pedagogue, philosopher, thinker and writer Jan Amos Komenský (Comenius), and to demonstrate how his pedagogical principles developed in the 17th century mirror the principles of the Orff Schulwerk approach. Firstly, the authors briefly describe the educational context of the Czech general music education system emphasizing the position of Orff Schulwerk pedagogy. Secondly, they provide ideas and traditional folk resources connecting the inspiring ideas of Comenius with the specific possibilities of music education based on the principles of Orff Schulwerk. The paper is based, among other things, on empirical findings obtained as part of specific research at the university.
Anotace česky
V tomto článku si autorky kladly za cíl představit mezinárodně známého pedagoga, filozofa, myslitele a spisovatele Jana Amose Komenského (Komenského) a ukázat, jak se jeho pedagogické principy rozvíjené v 17. století odrážejí v principech pedagogiky Orffova Schulwerku. Nejprve autorky stručně popsaly vzdělávací kontext českého systému všeobecného hudebního vzdělávání s důrazem na postavení pedagogiky Orffova Schulwerku. V druhé části článku autorky předkládají náměty a odkazy k tradičním lidovým zdrojům spojující inspirativní myšlenky Komenského se specifickými možnostmi hudební výchovy založené na principech Orffova Schulwerku. Příspěvek vychází mj. z empirických poznatků získaných v rámci specifického výzkumu na VŠ.
Návaznosti
MUNI/A/1521/2020, interní kód MUNázev: Postoje učitelů hudební výchovy na ZŠ a SŠ v České republice k lidové hudbě II.
Investor: Masarykova univerzita, Postoje učitelů hudební výchovy na ZŠ a SŠ v České republice k lidové hudbě II.
Zobrazeno: 25. 7. 2024 18:24