WILLIAMS, Christopher. Syntactic Complexity As An Indicator Of Proficiency In Argumentative Essays. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků V. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Syntactic Complexity As An Indicator Of Proficiency In Argumentative Essays
Name in Czech Syntaktická složitost jako ukazatel zdatnosti v argumentačních esejích
Authors WILLIAMS, Christopher.
Edition Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) syntaktická složitost; písemné dovednosti; angličtina jako cizí jazyk; závislost na vzdálenosti; neurčitá věta
Keywords in English syntactic complexity; writing skills; English as a foreign language; distance dependency; non-finite clause
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Christopher Williams, M.A., učo 242640. Changed: 24/1/2024 09:48.
Abstract
This article outlines three approaches to measuring the syntactic complexity in L2 English writing – mean length-based, distance dependency, and the use of non-finite elements. Studies using these approaches are discussed, and areas for future research are discussed.
Abstract (in Czech)
Tento článek nastiňuje tři přístupy k měření syntaktické složitosti v psaní v angličtině jako cizím jazyce - založený na průměrné délce (mean length-based), závislost na vzdálenosti (distance dependency) a užití neurčitých prvků (the use of non-finite elements). Jsou zde diskutovány studie využívající tyto přístupy a oblasti pro budoucí výzkum.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 26/7/2024 22:55