D 2022

A review of interactional metadiscourse research in postgraduate dissertations and theses across disciplines

GERRARD, Daniel

Basic information

Original name

A review of interactional metadiscourse research in postgraduate dissertations and theses across disciplines

Authors

Edition

Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

interakční metadiskurz; akademické psaní; postgraduální student; disertace; diplomová práce

Keywords in English

interactional metadiscourse; academic writing; postgraduate; dissertation; thesis

Tags

Reviewed
Změněno: 1/2/2023 10:48, Daniel Gerrard, M.A.

Abstract

V originále

This review paper summarises research on the use of interactional metadiscourse in dissertations/theses by master’s and PhD students. A keyword search in the Scopus database identified ten relevant research articles with corpus-based studies from eight countries. The paper concludes that the topic of metadiscourse remains underresearched in these genres, particularly in European contexts.

In Czech

Tato přehledová studie shrnuje výzkum v oblasti využití interakčního metadiskurzu v disertačních a diplomových pracích studentů magisterského a doktorského studia. Vyhledávání klíčových slov v databázi Scopus identifikovalo deset relevantních výzkumných článků s korpusovými studiemi z osmi zemí. Článek dochází k závěru, že téma metadiskurzu zůstává v těchto oblastech nedostatečně prozkoumáno, zejména v evropských souvislostech.

Links

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Name: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University