Detailed Information on Publication Record
2022
New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes
VEŠKRNOVÁ, DanielaBasic information
Original name
New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes
Name in Czech
Nové využití mediace ve výuce odborné francouzštiny
Authors
Edition
Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách, 2022
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
mediace ve výuce francouzštiny; Dodatek ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky; učebnice pro výuku odborné francouzštiny; mediační aktivity a strategie
Keywords in English
Mediation in French language teaching; Common Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume; textbooks for teaching French for professional purposes; mediation activities and mediation strategies
Tags
International impact
Změněno: 31/1/2023 23:49, Mgr. Daniela Veškrnová
V originále
Mediation, introduced into foreign language teaching by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2001), has been redefined and described in more details, including examples of new scales and descriptors to assess mediation skills in the Common Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume (2020). This new view of mediation, which connects reception, production and interaction, is already appearing in textbooks for teaching French for professional purposes that have appeared on the market in the last two years. In this paper, we will underline mediation activities and strategies that are useful in the context of professional communication and that correspond to new trends in foreign language didactics.
In Czech
Mediace, kterou do výuky cizích jazyků zavedl Společný evropský referenční rámec pro jazyky (2001), byla nově definována a rozšířena v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020) zahrnujícím nové škály s deskriptory pro hodnocení mediačních dovedností. Tento nový pohled na mediaci, která propojuje recepci, produkci a interakci, se již objevuje v učebnicích pro výuku odborné francouzštiny, které se v posledních dvou letech objevily na trhu. V příspěvku vyzdvihneme mediační aktivity a strategie, které jsou v kontextu profesní komunikace užitečné a odpovídají novým trendům v didaktice cizích jazyků.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MU |
|