ŠEĎOVÁ, Klára a Martin SEDLÁČEK. How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement. INSTRUCTIONAL SCIENCE. Dordrecht: SPRINGER, 2023, roč. 51, č. 2, s. 343-361. ISSN 0020-4277. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s11251-022-09609-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání INSTRUCTIONAL SCIENCE, Dordrecht, SPRINGER, 2023, 0020-4277.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.500 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00130274
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s11251-022-09609-1
UT WoS 000919704600001
Klíčová slova anglicky classroom talk; behavioral engagement; student achievement;
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 22. 3. 2024 11:36.
Anotace
We adopted a person-oriented approach to identify patterns of how classroom talk and internal behavioral engagement are combined in students. The research was conducted on a sample of 639 ninth-grade students (32 classes). We measured the duration of classroom talk for each individual student during Czech language and language arts lessons. The students completed an inventory to determine their internal behavioral engagement. Student achievement was measured using the results from standardized reading literacy tests. We also inquired about the socioeconomic background of students. We identified five distinct participation profiles (eager, chatty, diligent, aloof, and disconnected) and analyzed whether the profiles could predict student achievement. We found that the profile with high talk and high internal behavioral engagement performed best, and the profile with low talk and low internal behavioral engagement performed worst. Analyzing inconsistent profiles, we found that internal behavioral engagement does not guarantee the student achievement when not accompanied by the talk. Our findings thus highlight the important role of classroom talk in relation to student learning.
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaVNázev: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
LX22NPO5101, projekt VaVNázev: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (Akronym: SYRI)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, 5.1 EXCELES
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
sedova_sedlacek.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Sedláček, M. 27. 6. 2023

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/2251977/sedova_sedlacek.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/2251977/sedova_sedlacek.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/2251977/sedova_sedlacek.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/2251977/sedova_sedlacek.pdf?info
Vloženo
Út 27. 6. 2023 08:58, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221
  • osoba prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233
  • osoba Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546
Atributy
 

sedova_sedlacek.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/2251977/sedova_sedlacek.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/2251977/sedova_sedlacek.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
991,7 KB
Hash md5
48804153874fec5a0e5fed6f7dafe714
Vloženo
Út 27. 6. 2023 08:58

sedova_sedlacek_Archive.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/2251977/sedova_sedlacek_Archive.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/2251977/sedova_sedlacek_Archive.pdf
Typ souboru
PDF/A (application/x-pdf)
Velikost
9,2 MB
Hash md5
15db9562ec92e8cd4177675f57898981
Vloženo
Út 27. 6. 2023 09:04

sedova_sedlacek.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/2251977/sedova_sedlacek.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/2251977/sedova_sedlacek.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
63,6 KB
Hash md5
eaa03a3c87f67b88693c19c971368570
Vloženo
Út 27. 6. 2023 09:05
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 27. 9. 2024 20:54