D 2022

Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích

SOLAK, Damir

Basic information

Original name

Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích

Name in Czech

Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích

Name (in English)

Advertisement and other commercial messages in public service media

Authors

SOLAK, Damir (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, COFOLA 2022 část 6, p. 214-228, 15 pp. 2022

Publisher

Munipress

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50501 Law

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14220/22:00128493

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

978-80-280-0243-5

Keywords (in Czech)

Reklama; veřejnoprávní média; výnosy; skrytá reklama; obchodní sdělení; Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Keywords in English

Advertisement; Public Media; Income; Hidden Advertising; Commercial Messages; The Council for Radio and Television Broadcasting

Tags

Reviewed
Změněno: 26/9/2023 21:20, Mgr. Damir Solak

Abstract

V originále

Autor představí příspěvek zaměřený na právní úpravu regulace reklamy ve veřejnoprávních médiích a porovná ji s komerčními rozhlasovými a televizními programy. Příspěvek zanalyzuje výši výnosů z reklamy a vázanost užití těchto prostředků pro kulturu a výrobu pořadů se sportovní tematikou. Autor se dále bude věnovat skryté reklamě, zdůrazňování product placementu či neoddělené reklamě ve veřejnoprávním vysílání a s tím související postavení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jako ústředního orgánu státní správy v oblasti rozhlasového a televizního vysílání.

In English

The author will present a paper focused on the legal regulation of advertis- ing in public media and compare it with commercial radio and television sta- tions. The paper analyses the amount of income from advertisement and the binding use of this income for cultural purposes and production of sports programs. The author will also focus on hidden advertising, emphasis of product placement or unseparated advertising in public broadcasting and the position of The Council for Radio and Television Broadcasting as a central body of state administration in the field of radio and television broadcasting.

Links

MUNI/B/1577/2021, interní kód MU
Name: COFOLA 2022 (Acronym: COFOLA 2022)
Investor: Masaryk University