Detailed Information on Publication Record
2022
Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích
SOLAK, DamirBasic information
Original name
Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích
Name in Czech
Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích
Name (in English)
Advertisement and other commercial messages in public service media
Authors
SOLAK, Damir (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, COFOLA 2022 část 6, p. 214-228, 15 pp. 2022
Publisher
Munipress
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50501 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14220/22:00128493
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-280-0243-5
Keywords (in Czech)
Reklama; veřejnoprávní média; výnosy; skrytá reklama; obchodní sdělení; Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Keywords in English
Advertisement; Public Media; Income; Hidden Advertising; Commercial Messages; The Council for Radio and Television Broadcasting
Tags
Reviewed
Změněno: 26/9/2023 21:20, Mgr. Damir Solak
V originále
Autor představí příspěvek zaměřený na právní úpravu regulace reklamy ve veřejnoprávních médiích a porovná ji s komerčními rozhlasovými a televizními programy. Příspěvek zanalyzuje výši výnosů z reklamy a vázanost užití těchto prostředků pro kulturu a výrobu pořadů se sportovní tematikou. Autor se dále bude věnovat skryté reklamě, zdůrazňování product placementu či neoddělené reklamě ve veřejnoprávním vysílání a s tím související postavení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jako ústředního orgánu státní správy v oblasti rozhlasového a televizního vysílání.
In English
The author will present a paper focused on the legal regulation of advertis- ing in public media and compare it with commercial radio and television sta- tions. The paper analyses the amount of income from advertisement and the binding use of this income for cultural purposes and production of sports programs. The author will also focus on hidden advertising, emphasis of product placement or unseparated advertising in public broadcasting and the position of The Council for Radio and Television Broadcasting as a central body of state administration in the field of radio and television broadcasting.
Links
MUNI/B/1577/2021, interní kód MU |
|