e 2020

Příroda - příručka pro učitele k učebnici pro 5. ročník základní školy

FRÝZOVÁ, Iva

Basic information

Original name

Příroda - příručka pro učitele k učebnici pro 5. ročník základní školy

Name in Czech

Příroda - příručka pro učitele k učebnici pro 5. ročník základní školy

Name (in English)

Nature - textbook guide (Nature 5)

Authors

Edition

1. vyd. Plzeň, 144 pp. nová generace, 2020

Publisher

Nakladatelství Fraus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7489-464-0

Keywords (in Czech)

přírodověda, primární vzdělávání

Keywords in English

primary science, metodology of primary science
Změněno: 5/2/2023 18:05, Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příručka učitele nové generace vám bude dobrým pomocníkem a průvodcem učebními materiály pro Přírodu 5. Jednotlivé části jsou přehledně graficky strukturovány, aby se v nich uživatel snadno a rychle orientoval. Příručka obsahuje metodická doporučení k jednotlivým kapitolám, řešení úkolů z učebnice i pracovního sešitu, náměty pro terénní výuku a návrhy dalších aktivit a úkolů pro práci ve škole i mimo ni. Součástí příručky jsou kopírovatelné přílohy – pracovní listy určené pro přímou práci žáka a pracovní karty připravené jako pomůcka pro práci v hodině. Samozřejmostí je časově-tematický plán a přehled výstupů a kompetencí.

In English

The new generation teacher's manual will be a good helper and guide for teaching materials for Nature 5. The individual parts are clearly structured graphically so that the user can easily and quickly navigate them. The manual contains methodological recommendations for individual chapters, solutions to tasks from the textbook and workbook, topics for field teaching and suggestions for other activities and tasks for work in and outside of school. Part of the manual are photocopiable appendices - worksheets designed for the direct work of the student and work cards prepared as an aid for work in class. A time-thematic plan and an overview of outputs and competencies are a matter of course.