Detailed Information on Publication Record
2020
Příroda - příručka pro učitele k učebnici pro 5. ročník základní školy
FRÝZOVÁ, IvaBasic information
Original name
Příroda - příručka pro učitele k učebnici pro 5. ročník základní školy
Name in Czech
Příroda - příručka pro učitele k učebnici pro 5. ročník základní školy
Name (in English)
Nature - textbook guide (Nature 5)
Authors
Edition
1. vyd. Plzeň, 144 pp. nová generace, 2020
Publisher
Nakladatelství Fraus
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7489-464-0
Keywords (in Czech)
přírodověda, primární vzdělávání
Keywords in English
primary science, metodology of primary science
Změněno: 5/2/2023 18:05, Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
V originále
Příručka učitele nové generace vám bude dobrým pomocníkem a průvodcem učebními materiály pro Přírodu 5. Jednotlivé části jsou přehledně graficky strukturovány, aby se v nich uživatel snadno a rychle orientoval. Příručka obsahuje metodická doporučení k jednotlivým kapitolám, řešení úkolů z učebnice i pracovního sešitu, náměty pro terénní výuku a návrhy dalších aktivit a úkolů pro práci ve škole i mimo ni. Součástí příručky jsou kopírovatelné přílohy – pracovní listy určené pro přímou práci žáka a pracovní karty připravené jako pomůcka pro práci v hodině. Samozřejmostí je časově-tematický plán a přehled výstupů a kompetencí.
In English
The new generation teacher's manual will be a good helper and guide for teaching materials for Nature 5. The individual parts are clearly structured graphically so that the user can easily and quickly navigate them. The manual contains methodological recommendations for individual chapters, solutions to tasks from the textbook and workbook, topics for field teaching and suggestions for other activities and tasks for work in and outside of school. Part of the manual are photocopiable appendices - worksheets designed for the direct work of the student and work cards prepared as an aid for work in class. A time-thematic plan and an overview of outputs and competencies are a matter of course.