Detailed Information on Publication Record
2022
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Tereza ČEŠKOVÁ, Markéta BARTOŇOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ et. al.Basic information
Original name
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
Name in Czech
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
Name (in English)
Productive culture of teaching and learning in didactic case studies
Authors
JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Tereza ČEŠKOVÁ, Markéta BARTOŇOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ, Věra FERDIÁNOVÁ, Lukáš FEŘT, Michaela HORNIAKOVÁ, Alena HOŠPESOVÁ, Jan HUSÁK, Martin JÁČ, Jiří KOHOUT, Petra KONEČNÁ, Dana KRIČFALUŠI, Markéta KUBERSKÁ, Pavel MASOPUST, Pavel MENTLÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Petr NAJVAR, Alena NOHAVOVÁ, Markéta PÍŠOVÁ, Lukáš ROKOS, Václav STACKE, Stanislav ŠTĚPÁNÍK, Kateřina TOMEŠKOVÁ, Tereza TOPOLOVSKÁ, Michal VAVROŠ and Matěj VRHEL
Edition
1., elektronické vyd. Brno, Pedagogický výzkum v teorii a praxi 50, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
ISBN
978-80-280-0241-1
Keywords (in Czech)
didaktické kazuistiky; produktivní kultura vyučování a učení; didaktika
Keywords in English
didactic case study; productive culture of teaching and learning; didactics
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 10/2/2023 10:01, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Kniha představuje téma produktivní kultury učení a usazuje je do širšího didaktického kontextu. V první části jsou jakožto teoretický rámec představeny tři hlavní oblasti produktivní kultury učení: 1. jasnost, strukturovanost, soudržnost, 2. kognitivní aktivizace, instrumentalizace a semantizace obsahu, 3. podpůrné učební prostředí. Druhou část knihy tvoří 17 didaktických kazuistik zpracovaných týmy oborových didaktiků a učitelů v praxi. Cílem kazuistik je ilustrovat klíčové oblasti produktivní kultury učení.
In English
The book introduces the issue of productive culture of teaching and learning in broader didactical context. In the first part of the book, three areas of productive culture of teaching and learning are as theoretical framework presented: 1. clarity, structure, coherence, 2. cognitive activation, instrumentalization, semantization, 3. Supportive learning environment. The second part of the book presents 17 didactic case studies that have been developed by teams that consisted of researchers and teachers from schools. The aim of didactic case studies is to highlight key areas of productive culture of teaching and learning.
Links
GA20-13038S, research and development project |
|