Detailed Information on Publication Record
2022
Approaches to Internationalisation in the Special and Inclusive Education at the Faculty of Education, Masaryk University
JŮZOVÁ, Ivana and Lucie PROCHÁZKOVÁBasic information
Original name
Approaches to Internationalisation in the Special and Inclusive Education at the Faculty of Education, Masaryk University
Name in Czech
Přístupy k internacionalizaci v oblasti speciální a inkluzivní pedagogiky na Pedagogické fakultě MUNI
Authors
Edition
ETEN Conference, 2022
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
internacionalizace speciální pedagogiky; kurzy; zkušenosti z praxe, mezinárodní perspektiva
Keywords in English
internationalization of special education; courses; experience from practice; international perspective
Tags
International impact
Změněno: 13/2/2023 14:07, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
V originále
The development of internationalization through various activities connected with curricula, international mobilities and environment/services adjustments for foreign students and employees is one of the objectives in the Strategic Plan for the 2021/2022 at the Faculty of Education (MU, CZ). Each department at the faculty tries to implement the internationalisation principles and practice into the curricula, course settings and current international activities. The Dept. of Special and Inclusive Education in cooperation with the Institute for Research in Inclusive Education strives to create various opportunities for Czech and foreign students to gain knowledge on the international perspective of special educational and inclusive practices to be able to reflect the situation both in their country and abroad. Such activities promote students´ social, communication and professional skills and competencies.
In Czech
Rozvoj internacionalizace prostřednictvím různých aktivit spojených s kurikuly, mezinárodními mobilitami a úpravami prostředí/služeb pro zahraniční studenty a zaměstnance je jedním z cílů Strategického plánu na léta 2021/2022 na Pedagogické fakultě (MU). Každá katedra na fakultě se snaží implementovat principy a praxi internacionalizace do osnov, nastavení kurzů a aktuálních mezinárodních aktivit. Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky se ve spolupráci s Institutem pro výzkum inkluzivního vzdělávání snaží vytvářet různé příležitosti pro české i zahraniční studenty k získání znalostí o mezinárodní perspektivě speciálně pedagogické a inkluzivní praxe, aby byli schopni reflektovat situaci v jejich zemi i zahraničí. Tyto aktivity podporují sociální, komunikační a profesní dovednosti a kompetence studentů.