JURMANOVÁ, Jana, Martina MRKVIČKOVÁ and Zbyněk FIŠER. Distanční výuka fyzikálních praktik – výzva a její realizace (Remote Teaching of Physical Laboratories—the Challengeand its Realization). In Švandová, Veronika; Literák, Jaromír; Pelánková, Barbora (Eds.). Sborník konference didaktiky přírodních věd DidSci+ 2021. Masarykova univerzita, 2021, p. 41-47. ISBN 978-80-210-9876-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9876-2021-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Distanční výuka fyzikálních praktik – výzva a její realizace
Name (in English) Remote Teaching of Physical Laboratories—the Challengeand its Realization
Authors JURMANOVÁ, Jana, Martina MRKVIČKOVÁ and Zbyněk FIŠER.
Edition Sborník konference didaktiky přírodních věd DidSci+ 2021, p. 41-47, 7 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10300 1.3 Physical sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-210-9876-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9876-2021-5
Keywords (in Czech) laboratorní cvičení; modelování; webové aplikace; zprostředkované pozorování
Keywords in English laboratory exercise; mediated observation; modeling; web application
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Šípková, DiS., učo 437722. Changed: 16/2/2023 11:37.
Abstract
Distanční výuka s sebou nese nutnost nových přístupů ke vzdělávání studentů. Zásadní výzvou je zajištění výuky praktické, především laboratorních prací. Tento úkol musel vyřešit tým připravující Fyzikální praktikum pro nefyzikální obory (F2210, jaro 2021, PřF MU). Reálný experiment jsme se pokusili nahradit kombinací zprostředkovaného pozorování, zpracování naměřených dat, modelováním pomocí webových aplikací a domácích pokusů – frontálních či individuálních.
Abstract (in English)
Remote teaching demands new approaches to the education of students.The major challengeis the arrangement of practical courses, especially laboratories. This task had to be solvedby the team preparing Laboratory physics for non-physics students (F2210, spring 2021,Sci MUNI). We tried to replace the actual experiment with a combination of mediatedobservation, analysis of measured data, modeling with the use of web applications andexperiments at home—either teacher-directed or individual.
PrintDisplayed: 1/10/2024 04:06