e 2023

DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi

Name (in English)

DigCompEdu: Digital competence of teachers from theory to practice

Authors

Edition

1. vyd. Praha, 124 pp. 2023

Publisher

Národní pedagogický institut ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7578-119-2

Keywords (in Czech)

DigCompEdu; kompetence; učitelé; vzdělávání učitelů; digitální kompetence; informační gramotnost

Keywords in English

DigCompEdu; competence of teachers; teacher training; digital competence; information literacy
Změněno: 24/2/2024 12:32, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Text je určený pro učitele - prochází postupně všechny kompetence obsažené v rámci DigCompEdu. Každá kapitola odpovídá jedné kompetenci s pevnou strukturou - teoretické vymezení, pedagogické implementace, přehled základní literatury s anotacemi a nástroje. Důraz je kladen na praktický rozvoj kompetencí učitelů ve všech oblastech rámce. Jde o první systematický výklad problematiky. Může sloužit jak pro přípravu budoucích učitelů a dalších vzdělavatelů, tak jako podpora pro koordinátory ICT ve školách.

In English

The book is designed for teachers - it goes through all the competences included in DigCompEdu step by step. Each chapter corresponds to one competency with a fixed structure - theoretical definition, pedagogical implementation, overview of basic literature with annotations and tools. Emphasis is placed on the practical development of teachers' competences in all areas of the framework. It is the first systematic interpretation of the issue. It can serve both for the preparation of future teachers and other educators, and as support for ICT coordinators in schools.