Detailed Information on Publication Record
2023
DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi
Name (in English)
DigCompEdu: Digital competence of teachers from theory to practice
Authors
Edition
1. vyd. Praha, 124 pp. 2023
Publisher
Národní pedagogický institut ČR
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7578-119-2
Keywords (in Czech)
DigCompEdu; kompetence; učitelé; vzdělávání učitelů; digitální kompetence; informační gramotnost
Keywords in English
DigCompEdu; competence of teachers; teacher training; digital competence; information literacy
Změněno: 24/2/2024 12:32, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Text je určený pro učitele - prochází postupně všechny kompetence obsažené v rámci DigCompEdu. Každá kapitola odpovídá jedné kompetenci s pevnou strukturou - teoretické vymezení, pedagogické implementace, přehled základní literatury s anotacemi a nástroje. Důraz je kladen na praktický rozvoj kompetencí učitelů ve všech oblastech rámce. Jde o první systematický výklad problematiky. Může sloužit jak pro přípravu budoucích učitelů a dalších vzdělavatelů, tak jako podpora pro koordinátory ICT ve školách.
In English
The book is designed for teachers - it goes through all the competences included in DigCompEdu step by step. Each chapter corresponds to one competency with a fixed structure - theoretical definition, pedagogical implementation, overview of basic literature with annotations and tools. Emphasis is placed on the practical development of teachers' competences in all areas of the framework. It is the first systematic interpretation of the issue. It can serve both for the preparation of future teachers and other educators, and as support for ICT coordinators in schools.